یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
دهه 80 دهه زندگي‌نامه‌نويسي و كم‌اقبالي به «ايده»

فيروز زنوزي‌جلالي گفت: دهه 80،‌ دهه موفقي به لحاظ داستان‌نويسي نبود. به اعتقاد من دهه 70 و حتي دهه‌هاي قبل‌تر به لحاظ پويايي جريان‌هاي داستان‌نويسي دهه‌هاي شاخص‌تري نسبت به دهه 80 به شمار مي‌آيند.وي توضيح داد: در اغلب داستان‌هاي اين دهه، خلق مبتكرانه جهان داستاني كمتر شكل گرفته و موضوعات نخ‌نما و آدم‌ها شبيه به يكديگرند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، زنوزي‌جلالي با بيان اينكه جشنواره‌هايي مانند جلال به دليل به تكرار افتادن جريان‌هاي داستاني در سال‌هاي اخير بي‌برگزيده ماند، گفت: در اين دهه متاسفانه با جهان‌هاي داستاني خلاقه و ايجاد به معناي خلق، كمتر مواجه بوديم و اغلب آثار به جايي نقطه اتكا دارند و اغلب زندگي‌نامه داستاني هستند. يكي از دلايل بي‌برگزيده بودن جشنواره‌هاي ادبي در بخش داستان از جمله جايزه جلال همين مساله است.

وي در ادامه توضيح داد: در اغلب داستان‌هاي اين دهه، خلق مبتكرانه جهان داستاني كمتر شكل گرفته و موضوعات نخ‌نما و آدم‌ها شبيه به يكديگرند. حتي در برخي موقعيت‌ها با اسم‌ها و خواب‌ها و روياهاي مشخص و شبيه به هم مواجه مي‌شويم. 

نويسنده «قاعده بازي» تصريح كرد: اميدوارم با تحليل و نقد بيطرفانه اين دهه بتوانيم افق‌هاي شايسته‌تري در جريان ادبيات داستاني معاصر به وجود بياوريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط