سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
دریانورد 17 ساله ماجراجو، خاطراتش را کتاب کرد

نوجوان دریانورد ساکن کالیفرنیا که چندی قبل به عنوان جوان ترین دریانوردی که دور دنیا را طی کرده در افکار عمومی دنیا مطرح شد، شرح اقدامات متهورانه اش را در قالب یک کتاب منتشر می‌کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از شبکه ای.بی.سی، ابی ساندرلند که سال قبل موفق شد در سن 16 سالگی طی 4 ماه بدون وقفه دنیا را از طریق دریا بپیماید، خاطرات، شرح سفر و حوادث آن را در قالب کتابی با عنوان «غرق نشدنی: نبرد دلیرانه یک زن جوان در آب‌های آزاد» منتشر می‌کند. این کتاب امروز سه شنبه به بازار می‌آید.

خانم ساندرلند این کتاب را که شرح شجاعت‌ها و عملیات نجات و حوادث مرتبط با 4 ماه سفر دریایی اش است، با کمک لین وینسنت نوشته است. وینسنت کسی است که سارا پیلین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 آمريكا را هم در نوشتن کتاب خاطراتش کمک کرده است.

او در این کتاب علاوه بر شرح خاطراتش طی 4 ماه سفر دریایی، مسایل مربوط به مخالفت هایی را که با سفر او می شد و مسایل مربوط به خانواده‌اش را هم شرح داده است.

او در گفت و گویی تلفنی درباره این کتاب گفت: «هیچ کسی به طور کامل این داستان را نمی‌داند. کتاب داستان کامل را بیان می‌کند. هرکسی که می‌خواهد صادقانه درباره سفر من بداند، می تواند کتاب را بخواند و داستان را از اول تا آخر بفهمد.» او که این کتاب را با استفاده از یک دوربین دستی و یادداشت‌های روزانه‌اش نوشته، قصد دارد از حوادث سفرش یک مستند بسازد.

پدر و مادر به او به این خاطر که به دختر 16 ساله شان اجازه چنین سفر خطرناکی را داده‌اند بارها از سوی رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته اند ولی او سعی کرده که در کتاب خود به این انتقادها هم جواب دهد. او همچنین پیشنهادهای مالی برای چاپ کتاب و ساختن فیلم از ماجراجویی هایش را هم در کتاب بیان کرده است.

ساندرلند که حالا 17 ساله است، سفر خود را از منطقه «مارینا دل وی» آغاز کرد و در کیپ هورن در آفریقای جنوبی دچار مشکل فنی شد. ساندرلند روز نهم ژوئن سال 2010 چند روز بعد از پشت سر گذاشتن امواج خطرناک اقیانوس هند دچار حادثه شد و نهایتا در یک عملیات، نجات یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها