چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
گتسبي بزرگ يك گام ديگر جلو رفت

اقتباس سينمايي از رمان «گتسبي بزرگ» اثر فيتز جرالد با حضور «لئوناردو دي‌كاپريو» و به كارگرداني «باز لاهرمن» ساخته مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ «باز لاهرمن» كارگردان استراليايي كه پيش از اين فيلم‌هايي چون «استراليا»، «رومئو و ژوليت» و «مولن روژ» را در كارنامه خود دارد، اين فيلم را جلوي دروبين مي‌برد. 

تاكنون 5 اثر سينمايي بر اساس اين رمان نوشته شده كه مشهورترين آن‌ها در سال 1974 و به كارگرداني «جك كلايتون» و بازي «رابرت ردفورد» بوده است.

«گتسبي بزرگ» اثر اسكات فيتزجرالد در سال 1925 منتشر شد. اين كتاب آمريکا را در سال‌هاي 1920تصوير مي‌كند و تاثير جنگ جهاني اول و رشد بي‌سابقه اقتصادي پس از آن در مسايل احتماعي را زير ذره‌بين مي‌برد. 

اين رمان كه در بين 100 رمان پرفروش قرن بيستم قرار دارد، به عنوان يکي از مهم‌ترين رمان‌هاي آمريکايي، از جايگاهي خاص در ادبيات اين كشور برخوردار است و در دانشگاه‌هاي امريكا و همچنين دبيرستان‌ها به عنوان يكي از كتاب‌‌هاي درسي تدريس مي‌شود.

در اين فيلم قرار است علاوه بر دي‌كاپريو كه در نقش گتسبي بازي مي‌كند «كري موليگان»، «توبي مك‌گواير» و «هايول اتول» بازي كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها