شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
كتاب «داستان‌هاي دوشنبه» منتشر مي‌شود

فيروز زنوزي‌جلالي، نویسنده برنده جایزه جلال آل‌احمد، كه پارسال كارگاه‌هاي داستانش، روزهاي دوشنه در سراي اهل قلم برپا مي‌شد، حاصل اين كلاس‌ها را در حيطه آموزش و تحليل داستان كوتاه موفق دانست و از انتشار كتاب آثار برگزيده اين كارگاه‌ها با نام «داستان‌هاي دوشنبه» خبر داد. به گفته اين نويسنده مجموعه «داستان‌هاي دوشنبه» ممكن است از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شود. \

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، زنوزي‌جلالي درباره كارگاه‌هاي داستانش در سال 89 و نتايج آن گفت: شيوه‌ای که در كارگاه‌ها به كار برديم، به اعتقاد من تا حدود زيادي نتيجه‌بخش بود. فايده اصلي اين قبيل كلاس‌ها اين است كه هر هنرجو از مقطعي كه در جلسات حاضر مي‌شود، مي‌تواند از آن بهره ببرد؛ چرا كه با خوانش داستان توسط هنرجويان ما عناصر داستاني و ديگر مباني داستان‌نويسي را آموزش مي‌دهيم. 

وي افزود: در اين كلاس‌ها در فصولي نيز درباره آثار نويسندگان مطرح صحبت مي‌كرديم كه نقد و آموزش داستان با خوانش آثار آن‌ها صورت مي‌پذيرفت و از اين حيث خوانش آثار متفاوت در اين كارگاه‌ها مد نظر بود.

اين داستان‌نويس همچنين اضافه كرد: يكي از مشكلاتي كه نسل جوان ما با آن روبروست، آن است كه با ادبيات معاصر خودمان چندان آشنايي ندارد و اين كارگاه‌ها كمک مي‌كند كه جوانان به شكلي فعال‌تر با ادبيات معاصر فارسي آشنا شوند. 

نويسنده «قاعده بازي» با اشاره به اينكه دوره يک ساله اين كارگاه آموزش داستان در ارتباط با داستان كوتاه موفق كار كرده است، گفت: در اين جلسات در زمينه داستان كوتاه با پي‌گيري و علاقمندي، كار شد و حاصل آن داستان‌هايي است كه در روند برپايي اين كارگاه‌ها نوشته شد و قرار است در يک مجموعه با نام «داستان‌هاي دوشنبه» به چاپ برسد.

 به گفته اين نويسنده مجموعه «داستان‌هاي دوشنبه» ممكن است از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط