دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
جامعه ما سرشار از هيجان و ذهن‌هاي خلاق است

معصومه چاوشي، روزنامه‌نگار، در آستانه انتشار اولين اثر داستاني‌اش با نام «ماه تمام» كه به زودي راهي بازار كتاب مي‌شود، جامعه امروز ايران را شامل تنوعي شفاف از ذهن‌هاي خلاق توصيف كرد كه قادرند ساده‌ترين و در عين حال كليدي‌ترين موضوعات را ترسيم و توصيف كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، چاوشي درباره رمان «ماه تمام» گفت: داستان اين رمان ماجرايي عاشقانه دارد و تم اصلي آن مسايل اجتماعي و عاطفي روز است.

وي افزود: محور اصلي اين داستان، دختر تحصيلكرده‌اي است كه در ماجراها و موضوعات مختلف زندگي‌اش واكاوي مي‌كند و درصدد است تا به نوعي بازشناسي و خودشناسي دروني برسد كه در نهايت نيز در اين زمينه به نوعي شناخت دست مي‌يابد.

اين روزنامه‌نگار درباره اختصاصات ديگر كتابش افزود: وقايع اين داستان مربوط به سال‌هاي اخير است كه همراه با شناختي از مسايل روز و اجتماع و مسايل زنان عجين شده است.
 
چاوشي همچنين با اشاره به شيوه روايي و نحوه پايان‌بندي اين رمان توضيح داد: شيوه نگارش اين رمان مونولوگ و تك‌گويي و به بياني ديگر من راوي است و راوي، واگويه‌هاي دروني، همراه با مسايل و رخدادهاي مختلف را از ديدگاه خودش بيان مي‌كند و به نوعي هم شايد نوعي خاطره‌نويسي به شمار آيد. 

وي تصريح كرد: در پايان‌بندي اين داستان نيز سعي داشتم تا نوعي ديدگاه به همراه چيدماني كه در طول رمان مد نظر داشتم را ارايه دهم و خواننده را سر درگم رها نكنم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه مخاطب از مطالعه كتاب حقي دارد و نبايد او را به حال خود رها كرد، گفت: به اعتقاد من نويسنده به نوعي وامدار مخاطب است و از لحظه‌اي كه كتاب را خريداري مي‌كند و با آن همراه مي‌شود، براي نويسنده مسووليتي پيدا مي‌شود، پس نبايد مخاطبش را با القاي سياه‌بيني و پوچ‌گرايي به حال خود رها كند. 

چاوشي با بيان اينكه وجود تفكرات متفاوت در كنار يكديگر ماهيت زندگي را لذتبخش مي‌كند، اضافه كرد: ما قشري هستيم كه در هر تارو پود اجتماع رفت و آمد داشته‌ايم. در جامعه‌اي كه هيجان و خلاقيت سهم درخشاني دارد، هر كس مي‌تواند در بازتاب بخش كوچكي از آن سهمي داشته باشد و به انگيزه‌ها بيشتر بينديشد.

رمان «ماه تمام»، حدود 300 صفحه است و به زودي از سوي نشر «آموت» منتشر مي‌شود. 

چاووشي فعاليت مطبوعاتي را از روزنامه اعتماد آغاز كرده و تا به حال در نشرياتي چون ايران، همشهري و تهران امروز فعاليت‌هاي مستمر و پراكنده‌اي را در زمينه گزارش‌نويسي در حوزه زنان و سلامت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط