یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
امیدواری مسئولان نمایشگاه کتاب لندن برای برگزاری نسخه فیزیکی 2022

امسال نمایشگاه کتاب لندن (LBF) مثل سال گذشته به صورت تمام دیجیتال در یک هفته برگزار شد که مسئولان، شرکت ناشران و نویسندگان از سراسر جهان را بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌سلر، امسال نمایشگاه کتاب لندن (LBF) مثل سال گذشته به صورت تمام‌دیجیتال در یک هفته برگزار شد که مسئولان شرکت ناشران و نویسندگان از سراسر جهان را بی‌سابقه توصیف می‌کنند. به گفته «اندری ونتریس، رئیس نمایشگاه در این رویداد مجازی شهر لندن نویسندگان و ناشرانی از 90 کشور جهان حضور یافتند که به گفته حاضران فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات بین ناشران بین‌المللی بود.
 
همزمان با آن که انگلیس به‌تدریج از قرنطینه و تعطیلی‌های سراسری خارج می‌شود، دولت این کشور دوشنبه گذشته برای اولین بار مجوز بازگشایی کتابفروشی‌ها را صادر کرد؛ اما مسئولان نمایشگاه لندن اعلام کردند که امسال نیز مانند سال گذشته ترجیح دادند نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنند.  
 
پیش از این مسئولان لندنی نمایشگاه کتاب این شهر را به ماه ژوئن موکول کرده بودند تا بتوانند با بهبود شرایط جامعه و کاهش مبتلایان به ویروس کرونا، آن را به صورت فیزیکی و با حضور ناشرانی از سراسر دنیا برگزار کنند؛ ولی با وجود اعلامیه‌های دولت برای بازگشایی کتابفروشی‌ها و بسیاری از مراکز دیگر مسئولان نمایشگاه کتاب لندن همان روش سال گذشته را در پیش گرفتند.
 
امسال نمایشگاه کتاب لندن شامل هفتاد برنامه و کنفرانس آنلاین می‌شد که تعداد قابل توجهی از کارشناسان و سخنرانان آن از خارج کشور انگلیس برای شرکت‌کنندگان صحبت کردند. نمایندگانی از انتشارات سازمان ملل، دانشگاه کلمبیا، انتشارات پنگوئن، هارپرکالینز، انتشارات آمازون، بلومسبری و اتحادیه کتابفروشان بریتانیا از جمله سرشناس‌ترین حاضران در کنفرانس‌های مجازی بودند.
 
ونتریس حضور ناشران و نویسندگان خارجی در نمایشگاه را فراتر از انتظار مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه ارزیابی کرد و گفت: امسال با وجود شرایط کرونا و برگزاری مجدد آنلاین نمایشگاه حضور ناشران و عاملان صنعت چاپ و نشر کتاب بی‌سابقه بود.
 
وی گفت: امیدواریم از برگزاری امسال نمایشگاه بتوانیم نتایج خوبی برای ارتباط با ناشران خارجی و ایجاد شبکه‌ای از ارتباطات مجازی بین آنها گرفته باشیم. من باید از ناشران حاضر در این نمایشگاه تشکر کنم که برای برگزاری بهتر نمایشگاه شرکت کردند.
 
نمایشگاه کتاب لندن -که از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای ادبی و دنیای نشر در جهان است- هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شد؛ اما سال گذشته در ابتدای شیوع کرونا به‌ناچار آنلاین شد و امسال هم به شیوه دوره گذشته فقط در قالب مجازی و آنلاین برگزار می‌شود. مدیران LBF امیدوارند آوریل 2022 به همان شیوه همیشگی بازگردند و میزبان نویسندگان، ناشران و دوستداران کتاب باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها