پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
اختصاص یک کتابخانه دیجیتال به محمد علی کلی

آرشیو کامل محمد علی کلی توسط یک موزه در امریکا دیجیتالی شده و به صورت رایگان در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب یاران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- 5 سال پس از درگذشت محمد علی کلی، بوکسور حرفه‌ای امریکایی یک موزه واقع در شهر لوییزویل امریکا از افتتاح یک کتابخانه دیجیتال که به آرشیو کامل یکی از برترین شخصیت‌های ورزشی قرن بیستم شامل مجموعه‌ای از عکس‌ها و دارایی‌های او اختصاص داده شده خبر داده است.

 با یک گشت مجازی در این موزه می‌توان به برخی از قطعات نگهداری شده در این مکان که شامل 350 سند می‌شود به صورت رایگان دسترسی پیدا کرد.

این آیتم‌های دیجیتالی شامل یکی از ساعت‌های محمد علی کلی، مدال‌هایی که در دوران زندگی حرفه‌ای خود کسب کرده و حتی مشعل المپیک بازی‌های سال 1996 می‌شود و به دنبال فضای رسانه‌ای و کاریزمای قهرمانی حتی به اشیایی نظیر واکس کفش و ریش‌تراش هم در این مجموعه برمی‌خوریم.

 این آرشیو همچنین شامل عکس‌های او با چهره‌ها و شخصیت‌هاش شناخته‌شده از جمله استیو واندر، خواننده و نوازنده امریکایی و دیگران و یا روزنامه‌ها و مجلاتی می‌شود که تاثیرگذاری او را روی صنعت ورزش نشان می‌دهند و نیز بسیار فراتر از آن به تعهدات او به موضوعات عمده اجتماعی به ویژه تبعیض و نابرابری گواهی می‌دهند.

بخشی از این آرشیو  دیجیتال به صورت شفاهی قابل شنیدن است که از آن میان می‌توان به چندین مصاحبه‌ با نزدیکان او، شاهدان و دیگر کارشناسان اشاره کرد.

 جلد یک مجله کمیک که در سال 1978 و رنگی منتشر شده و کلی را به همراه سوپرمن روی رینگ کشتی نشان می‌دهد که در نهایت هر دوی آن‌ها توسط  آدم فضایی‌ها شکست می‌خورند یکی دیگر از اسناد موجود دیجیتالی در این موزه است.

 این آرشیو از طریق این سایت قابل مشاهده است.

محمد علی کلی یکی از بزرگ‌ترین بوکسورهای جهان که از او به عنوان بزرگ‌ترین بوکسور تاریخ یاد می‌کنند در سال 1942 در شهر لویی ویل متولد شد. . ام اصلی او اسیوس مارسلوس کلی بود که او در ادامه به دلیل روی آوردن به دین اسلام نام خود را به محمد علی کلی تغییر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها