یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
رکورد دانلود کتاب الکترونیک در کتابخانه عمومی شهر تورنتو کانادا

کتابخانه عمومی شهر تورنتو آماری از دانلود کتاب‌های الکترونیک از سایت این کتابخانه در سال 2020 منتشر کرده است که در نوع خود رکوردی در دنیای کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، مردم کانادا در بین کشورهای مختلف جهان به کتابخوانی مشهور هستند؛ ولی در ایام قرنطینه به نظر می‌رسد علاقه مردم این کشور به کتاب به خاطر شرایط جامعه بیشتر هم شده باشد. کتابخانه عمومی شهر تورنتو آماری از دانلود کتاب‌های الکترونیک از سایت این کتابخانه در سال 2020 منتشر کرده است که در نوع خود رکوردی در دنیای کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.
 
بر اساس آمارهای منتشرشده توسط کتابخانه عمومی تورنتو در سال 2020 بیش از 8میلیون کتاب الکترونیک توسط کاربران برای مطالعه دانلود شده است و آمارهای کتابفروشان این کشور نیز حاکی از افزایش 32درصدی فروش کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی در این سال است. کتابخانه عمومی تورنتو 100 شعبه در سراسر کشور دارد که به ارائه خدمات مربوط به کتاب‌های چاپی و الکترونیک می‌پردازد.
 
به گفته مسئولان این کتابخانه امسال هشتمین سال متوالی است که این کتابخانه بیشترین آمار مربوط به مراجعه کاربران و علاقمندان به کتاب را داشته است که رقم‌های اعلام‌شده در حوزه امانت کتاب‌های مختلف نیز صاحب رکوردی بی‌سابقه در سال 2020 است. بیشتر شعبه‌های این کتابخانه در سال گذشته تقریباً به‌طور کامل تعطیل بوده؛ ولی همچنان به ارائه خدمات آنلاین پرداختند.
 
خبر خوب مسئولان کتابخانه‌ تورنتو برای کاربران در سال جدید میلادی این است که گویا همچنان همه خدمات مربوط به کتاب‌های الکترونیک برای مشترکان ثابت این کتاب‌ها رایگان خواهد بود و حتی کاربران می‌توانند از سایت این کتابخانه موسیقی گوش کرده و فیلم‌های سینمایی تماشا کنند. این کتابخانه در دو سال پیش دسترسی کاربرانش به حدود 30هزار محتوای متنی و ویدئویی را فراهم کرده است که تا پیش از این کاربران مجبور بودند برای مشاهده آنها هزینه پرداخت کنند.
 
در دوران قرنطینه کتابخانه عمومی شهر تورنتو یک سری کارت‌های دیجیتال برای کاربران غیرعضو این کتابخانه منتشر کرده بود که ساکنان این شهر تنها کافی بود با ثبت‌نام در این کتابخانه قادر شوند به آرشیو کتاب‌های الکترونیک دسترسی داشته و آنها را امانت بگیرند.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها