سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
بازگشت رونق به بازار کتاب چین با فروش کتاب‌های کودک

گزارش از بازار کتاب چین نشان می‌دهد فروش کتاب‌های ادبیات کودک رونق خاصی به این بازار بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تاثیر منفی بر زندگی مردم و بیشتر مشاغل از جمله صنعت چاپ و نشر کتاب در بیشتر کشورهای جهان گذاشته است ولی کشور چین که ویروس از آنجا شروع شد، گزارش‌هایی از رونق بازار کتاب خود ارائه کرده است که امیدواری را به صاحبان این صنعت در پرجمعیت‌ترین کشور جهان برگردانده است.
 
بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین کتاب در کشور چین در دوره شیوع کرونا بیشترین خسارت را در طول تاریخ فعالیت خود در یک صد سال پیش تجربه کردند. سایت چاینا لیتریچر (ir.yuewen) بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین کتاب‌های چینی گفته است که در شش ماه نخست سال جاری حدود ۴۶۵میلیون دلار خسارت داشته است.
 
بر اساس گزارش‌ها و آمارهای منتشر شده توسط دولت چین در دوره شیوع کرونا بسیاری از کتابفروشی‌ها و موسسات انتشاراتی در این کشور به حالت تعطیلی کامل درآمدند؛ ولی به تدریج در حال بازگشایی هستند. گزارش از بازار کتاب چین نشان می‌دهد فروش کتاب‌های ادبیات کودک رونق خاصی به این بازار بخشیده است که در صدر آنها کتابی ترجمه شده از یک داستان مشهور آلمانی است.
 
موسسه اوپن‌بوک پکن که سال‌ها در عرصه ارائه آمار و ارقام مربوط به بازار کتاب چین فعالیت دارد، در آخرین گزارش خود از فروش بالای کتاب‌های کودک بخصوص کتابی ترجمه از ادبیات زبان آلمانی خبر داده است. ترجمه کتاب «سگی به نام مانی» که اصل آن داستانی به زبان آلمانی است، در بازار کتاب چین و اوایل سال‌ جدید میلادی رکورد فروش را شکسته است. این کتاب توسط انتشارات آلمانی سیتیک پابلیشینگ منتشر شده است و در بازار کتاب چین در ماه‌ مارس در صدر فروش کتاب‌ها قرار داشته است.
 
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اوپن‌بوک پکن و همچنین تجزیه و تحلیل بازار کتاب در ماه‌های اول سال میلادی به نظر می‌رسد رونق بازار کتاب با فروش بالای کتاب‌های مصور کودکان در حال رخداد است و البته کتاب‌های مصور با رده‌های سنی بالاتر نیز در این رونق بی‌تاثیر نیست. از دیگر آثار پرفروش کتاب چین می‌توان به «برنز و گل» اشاره کرد که دومین کتاب پرفروش‌ ماه‌های گذشته بوده است.
 
یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش ماه مارس کتاب «آقای فاکس شگفت‌انگیز» نوشته رولد دال نویسنده مشهور بریتانیایی و خالق رمان چارلی و کارخانه شکلات سازی است. وجود کتاب‌های حوزه کودک در صدر پرفروش‌های بازار کتاب چین حاکی از ایجاد موج جدیدی از علاقه خانواده‌ها به این حوزه کتاب‌ها دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها