پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
موج امیدواری ناشران فرانسوی در قرنطینه ادامه‌دار کرونا

آمارهای حاکی از فروش کتاب در بازارهای فرانسوی نشان از امیدواری ناشران به آینده این صنعت است. اتحادیه ناشران فرانسه عنوان گزارش خود را این گونه انتخاب کرده است: خوانندگان جدید، خریدها، فعالیت و افزایش مطالعه کتاب.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، شیوع ویروس کرونا در مناطقی از فرانسه از جمله پاریس دوباره به سرعت در حال گسترش است. دولت فرانسه برای مقابله با پاندمی کرونا دوباره در ۱۵ منطقه از جمله پاریس و نیس به مدت چهار هفته‌ قرنطینه اعلام کرده است. هرچند این گونه شرایط در سال گذشته نیز کم و بیش وجود داشته ولی آمارهای حاکی از فروش کتاب در بازارهای فرانسوی نشان از امیدواری ناشران به آینده این صنعت است. اتحادیه ناشران فرانسه عنوان گزارش خود را اینگونه انتخاب کرده است: خوانندگان جدید، خریدها، فعالیت و افزایش مطالعه کتاب.
 
اتحادیه کتابفروشان و ناشران فرانسه چندی پیش از دولت فرانسه خواسته بودند که کتابفروشی‌ها را در زمره مشاغل ضروری به حساب آورد تا بتوانند در دوران قرنطینه نیز به فعالیت خود ادامه دهند. حالا اتحادیه ناشران فرانسه در گزارش اخیر خود از عادات کتابخوانی مردم فرانسه در سال 2020 اظهار امیدواری می‌کند که همین روند در دوران قرنطینه نیز ادامه داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش در ابتدای سال جاری میلادی معلوم شده است که از هر چهار فرانسوی یک نفر یک کتاب الکترونیک مطالعه کرده است و آمارها نشان می‌دهند که یک میلیون خواننده جدید به تعداد مشتری‌های ثابت کتابفروشی‌ها اضافه شده است. به طور کلی ثابت شده است که از 67میلیون جمعیت فرانسه نزدیک به 14 میلیون نفر به طور فعال کتاب می خوانند.
 
در گزارش اتحادیه ناشران فرانسوی آورده شده است که از هر پنج فرانسوی یک نفر (حدود 19درصد جمعیت کل فرانسه) از ابتدای سال 2021 تا کنون به کتاب صوتی گوش کرده است و در سال گذشته نیز 26درصد از جمعیت فرانسه از کتاب‌های صوتی استفاده کردند.
 
در آمارهای اتحادیه ناشران که توسط موسسه نظرسنجی مدیامتری تهیه شده است، نیمی از شهروندان فرانسوی دارای سن بین 15 تا 24 سال گفته‌اند که سال گذشته خواندن کتاب الکترونیک خوانده و کتاب صوتی گوش کردند.
 
اخیراً نظرسنجی در کشور فرانسه به صورت آنلاین صورت گرفته است و معلوم شده که 52درصد مردم این کشور خواستار بازبودن کتابفروشی‌ها در دوران قرنطینه هستند. در حال حاضر بسیاری از کتابفروشی‌ها در دوران قرنطینه با روش‌های مختلف مثل فروش آنلاین و تحویل پستی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
در موج نخست همه‌گیری کرونا در فرانسه و قرنطینه سراسری در این کشور، انجمن ناشران فرانسه (SNE)، انجمن کتاب‌فروشان فرانسه (SLF) و انجمن نویسندگان فرانسه (CPE) در قالب یک بیانیه مشترک از دولت خواستند فعالیت کتاب‌فروشی‌ها در دوران قرنطینه همچون داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها ادامه داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها