دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
«کتاب قرمزِ» جیمز پترسون در فهرست پرفروش‌ها

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته داستان نویسندگان معروفی «کتاب قرمز» نوشته جیمز پترسون موفق شد به فهرست پرفروش‌ها بیاید و «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دلیا اُونز بار دیگر به فهرست پرفروش‌ها بازگشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی چاپی و الکترونیک این هفته خواهیم داشت.
 
«تپه‌ای که از آن بالا می‌رویم» نوشته آماندا گورمن در هفته اول انتشار در جایگاه اول پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. این کتاب شامل شعری است که گورمن، شاعر جوان آمریکایی در روز تحلیف جو بایدن، رییس‌جمهور جدید آمریکا خواند. گورمن در مراسم تحلیف 22 ساله بود و به جوان‌ترین شاعری تبدیل شد که در مراسم تحلیف شعر خوانده است.
 
«کتاب قرمز» نوشته جیمز پترسون و دیوید الیس نیز در هفته اول انتشار موفق به حضور در رتبه دوم شدند. دومین کتاب از مجموعه معمایی پرفروش کتاب سیاه بار دیگر درباره کاراگاه بیلی هارنی و ماجراهایش است که این بار به جست‌وجوی گذشته خودش می‌پردازد.
 
«چهار باد» نوشته کریستین هانا پس از گذشت نه هفته در جایگاه سوم قرار گرفت. السا در یک دوراهی بزرگ گیر کرده است و باید بین سفر به غرب و حفظ خانواده و مزرعه یکی را انتخاب کند.
 
«کتابخانه نیمه‌شب» نوشته گریس هیگ این هفته در رتبه چهارم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. کتابخانه‌ای بین مرگ و زندگی وجود دارد که در آن به شما می‌گوید یک انسان می‌تواند چند نوع زندگی مختلف را تجربه کند. وقتی نورا سید خود را در این کتابخانه می‌بیند احساس می‌کند وظیفه دارد اتفاقی که سال‌ها پیش رخ داده است عوض کند و این بار تصمیم بهتری بگیرد.
 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز پس از گذشت 124 هفته بار دیگر به فهرست پرفروش‌ها بازگشت. این هفته کتاب خانم اُونز در جایگاه پنجم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب اخیراً با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.
 
«بُرد» نوشته هارلن کوبن این هفته موفق شد در رتبه ششم قرار بگیرد. هورن لاکوود سوم پرونده‌های اف بی آیِ مربوط به خانواده خود را پیدا کرده است و تلاش می‌کند از اتفاقات چند دهه مختلف آگاه شود.
 
«بعداً» نوشته استفن کینگ این هفته در رده هفتم نیویورک‌تایمز قرار دارد. استفن کینگ داستان پلیس دیگری را روایت می‌کند. در این داستان کاراگاه‌های پلیس از پسر یک مادر مجرد درخواست می‌کنند تا از استعداد غیرطبیعی خود بهره بگیرد تا یک قاتل مرموز را پیدا کنند.
 
«کلارا و خورشید» نوشته کازوئو ایشی‌گورو این هفته در رتبه هشتم قرار گرفت. این کتاب اولین داستان از سال 2017، که در آن برنده جایزه نوبل ادبیات شد، اشت و خوانندگان را با تکنولوژی پیشرفته آینده آشنا می‌کند که پر از عناصر پادآرمان‌شهری است. داستان بر حول محور «دوستی مصنوعی» به نام کلارا می‌چرخد. کلارا از دیدگاه خود در یک فروشگاه جهان را مشاهده می‌کند. داستان جدید ایشی‌گورو نیز مانند داستان‌های پیشین به پرسش‌هایی درباره عشق و انسانیت از زاویه دیدی خاص پاسخ می‌دهد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها