پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
نمایشگاه کتاب بولونیا نیز به تابستان رفت/ امیدواری ایتالیایی‌ها برای برگزاری فیزیکی

مسئولان نمایشگاه بولونیا می‌گویند امیدوارند بتوانند امسال نمایشگاه را به شکل سال‌های گذشته برگزار کنند و به همین خاطر تاریخ برگزاری نمایشگاه را به 14 تا 17 ماه ژوئن موکول کردند .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایلیشینگ پرسپکتیو، مسئولان نمایشگاه کتاب کودک بولونیا سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در کشور ایتالیا مجبور شدند نمایشگاه خود را به طور کامل دیجیتالی و در فضای مجازی برگزار کنند؛ ولی حالا ظاهراً سعی دارند این نمایشگاه را به طور فیزیکی برپا کنند.
 
دولت ایتالیا هفته گذشته به خاطر موج جدید کرونا در ایتالیا نیمی از کشور را به حالت قرنطینه درآورد و حالا مسئولان نمایشگاه تاریخ برگزاری فستیوال کتاب کودک را به ماه ژوئن و 12 روز قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب لندن به تاخیر انداختند.
 

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا معمولاً هر ساله در ایام ماه آوریل (فروردین ماه) در شهر بولونیا کشور ایتالیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگترین و مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه صنعت تولید و چاپ کتاب‌های کودک در سراسر جهان محسوب می‌شود. بسیاری از ناشران کتاب‌های کودک در کشورهای مختلف در سال‌های گذشته در فضایی بیش از 20هزار متر مربع گردهم می‌‌آمدند تا کتاب‌های خود را به نمایش بگذارند.
 
مسئولان نمایشگاه بولونیا می‌گویند امیدوارند بتوانند امسال نمایشگاه را به شکل سال‌های گذشته برگزار کنند و به همین خاطر تاریخ برگزاری نمایشگاه را به 14 تا 17 ماه ژوئن موکول کردند که البته برگزاری فیزیکی نمایشگاه بستگی به شرایط و تصمیم‌های دولت خواهد داشت.
 
سال گذشته طبق آمارهای اعلام شده از سوی تیم نمایشگاه بولونیا نزدیک به 60هزار کاربر از نسخه مجازی نمایشگاه بازدید کردند که حدود 65درصد آنها کاربرانی بودند که از خارج ایتالیا از سایت نمایشگاه بازدید کرده بودند. گفته می‌شود بیش از 470هزار صفحه مربوط به ناشران در چهار روز برگزاری نمایشگاه بازدید شده است.
 
مسئولان ایتالیایی مثل انگلیسی‌ها که نمایشگاه کتاب خود را در فصل بهار برگزار می‌کردند، امیدوار هستند با انتقال نمایشگاه‌های خود به تابستان بتوانند تا حدودی مثل سال‌های گذشته ناشران را به کشورشان دعوت کنند؛ ولی به نظر می‌رسد همه این اتفاقات به سطح همه‌گیری ویروس کرونا و تصمیمات سیاسی بستگی داشته باشد.
 
«النا پازولی» مدیر نمایشگاه کتاب بولونیا در پیامی خطاب به ناشران کتاب کودک در سراسر جهان اظهار امیدواری کرده که امسال بتوانند شرایط را برای برگزاری عادی نمایشگاه فراهم کنند؛ ولی زیرساخت‌های دیجیتالی نیز برای برگزاری نمایشگاه پنجاه و هشتم فراهم شده است. پازولی و تیمش می‌گویند امسال با وجود شرایط قرنطینه در نیمی از استان‌های کشور به نظر می‌رسد بتوان نمایشگاه را به روی صحنه آورد؛ ولی هنوز چیزی مشخص نشده است.
 
به گفته پازولی امسال مثل سا‌ل‌های گذشته جایزه کتاب کودک نمایشگاه بولونیا نیز برگزار خواهد شد که امسال قرار است در حوزه‌های داستان، مستند، کتاب مصور و کتاب شعر برندگان خود را اعلام کند. تاریخ ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان تا 30 آوریل اعلام شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها