پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
چاپ کتاب‌های آموزشی کودکان توسط کمپانی بازی‌های پوکمون

پوکِمون ابتدا نام بازی رایانه‌ای از شرکت ژاپنی نینتندو بود که با استقبال فراوان از آن، تبدیل به شخصیت پرطرفدار تلویزیونی و مجموعه فیلم سینمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نینتندولایف، پوکِمون ابتدا نام بازی رایانه‌ای از شرکت ژاپنی نینتندو بود که با استقبال فراوان از آن، تبدیل به شخصیت پرطرفدار تلویزیونی و مجموعه فیلم سینمایی شد. یکی از محبوب ترین پوکمون‌ها، پیکاچو است که پوکمونی از نوع برق می‌باشد و قدرت او در ایجاد صاعقه است.
 
در یکی از نسخه های این سری بازی، مرحله ای وجود داشت که در آن آهنگی پخش می شد که باعث خودکشی ناخواسته کودکان می شد و نام آن مرحله، شهر اسطوخدوس بود و برخی کشورها ازجمله ایران آن را فیلتر کردند. 

حالا مسئولان این کمپانی اعلام کردند که در حال انتشار مجموعه کتاب‌های مصور آموزشی هستند که این شخصیت، محور اصلی زبان آموزی به کودکان و نوجوانان است. «پیکاکوپرس» انتشارات رسمی کمپانی اعلام کردند تصاویر این مجموعه کتاب آموزشی توسط تیم طراحی بازی کشیده شده است که در دو حوزه آموزش زبان و اعداد برای کودکان منتشر می‌شود.
 
«هیدر دالگلیش» مدیر انتشارات کمپانی بین‌المللی پوکمون می‌گوید این اولین بار است که این شرکت کتاب‌های آموزشی کودکان طراحی می‌کند؛ ولی امیدوار است این اقدام در آینده نیز ادامه داشته باشد. این کتاب‌ها با مخاطب تمام اعضای خانواده طراحی شده است و اوقات خوبی برای والدین و فرزندان ایجاد خواهد کرد.
 
مسئولان کمپانی ژاپنی می‌گویند قصد دارند در آینده با الهام از این شخصیت کتاب های نقاشی و رنگ‌آمیزی نیز منتشر کنند.
 
پوکمون براساس یک افسانه قدیمی کشور ژاپن خلق شده است که در میان مردم این کشور با نام یوکای (Yōkai) شناخته می‌شود. در واقع کمپانی پوکمون این شخصیت را در سه دسته طراحی کرده است: دسته‌ اول پوکمون‌هایی است که بر اساس تخیل طراحان خلق شده‌اند؛ دسته‌ دوم پوکمون‌هایی است که بر اساس حیوانات واقعی خلق شده‌اند؛ در نهایت نیز دسته سوم از پوکمون‌ها قرار می‌گیرد که ریشه‌ در افسانه‌های کشورهای مختلف به خصوص ژاپن دارند.
 
یکی از افسانه‌های قدیمی، درباره‌ کشاورزی بخیل است که از داشتن همسر جدیدش احساس رضایت بسیاری می‌کرد؛ زیرا او به ندرت گرسنه می‌شد و غذا می‌خورد. همین مسئله نیز باعث شده بود تا این کشاورز بتواند پول‌ و حجم زیادی غذا ذخیره کند.
 
با گذشت مدتی از ازدواج آنها، کشاورز متوجه می‌شود که غلات و منابع غذایی که ذخیره کرده بود، به سرعت در حال کم شدن است. کشاورز تلاش بسیاری کرد تا بتواند دلیل این اتفاق را بفهمد اما موفق نشد. شرایط به همین منوال پیش رفت تا اینکه یک شب به طور اتفاقی از خواب بیدار می‌شود و علی‌رغم اینکه انتظار داشت تا همسرش را خوابیده ببینید، او را در حالی می‌یابد که دهان دومش در حال بلعیدن منابع غذایی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها