سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
«بادهای زمستان» نیامده، «نشانه‌های راه» آمدند

جرج ار.ار. مارتین نویسنده مشهور آمریکایی و خالق مجموعه داستان سریال بازی تاج و تخت می‌گوید در حال نوشتن یک کتاب علمی تخیلی به نام «نشانه‌های راه» برای شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان‌ام‌ای، جرج ار.ار. مارتین نویسنده مشهور آمریکایی و خالق مجموعه داستان سریال بازی تاج و تخت می‌گوید در حال نوشتن یک کتاب علمی تخیلی به نام «نشانه‌های راه» برای شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او است. این شبکه سریال بازی تاج و تخت را با الهام از مجموعه داستان‌های ترانه یخ و آتش مارتین ساخته بود.
 
اصل داستان نشانه‌های راه در واقع کتابی نوشته راجر زلانی شاعر آمریکایی است که اولین بار در سال 1979 منتشر شد. ماجرای این کتاب حول محور جاده‌ای است که انسان‌ها می‌توانند در آن در طول زمان سفر کنند و نشانه‌های آن نیز سال های مختلفی را مشخص کرده است.
 
مارتین گفته است با همکاری چند نویسنده دیگر در حال نوشتن فیلم‌نامه‌ای با الهام از این کتاب است که در این پروژه کالیندا واسکوئز دوست صمیمی زیلانی مارتین را همراهی می‌کند. راجر جوزف زلازنی نویسندهٔ آمریکایی سبک‌های فانتزی و علمی تخیلی بود که سه بار برندهٔ جایزهٔ نبولا و شش بار برندهٔ جایزهٔ هوگو شد.
 
زلانی که از پیشگامان موج نوی ادبیات علمی‌تخیلی دانسته می‌شود و عناصر ادبیات پیشروی جریان اصلی را به گونهٔ داستان‌های علمی‌تخیلی پیوند زده ‌است، بدون شک از تجربی‌ترین نویسندگان ادبیات فانتزی نیز هست. مضامین اساطیری در آثار او جایگاه اصلی را دارند. زلازنی در سال ۱۹۹۵ میلادی، در سن ۵۸ سالگی بر اثر نارسایی کلیه ثانویه به علت سرطان روده بزرگ درگذشت.
 
مارتین با انتشار پستی در وبلاگ خود از نوشتن فیلمنامه مذکور احساس افتخار کرده است و می‌نویسد: بازنویسی این اثر و تبدیل آن به یک فیلم‌نامه برای من افتخار بزرگی محسوب می‌شود. از این مسئله خیلی خوشحال هستم که بخشی از تیم شبکه اچ‌بی‌او برای اقتباس از رمان راجر هستم.
 
مارتین در حالی این خبر را منتشر کرده است که هنوز تاریخ دقیق انتشار «بادهای زمستان» آخرین رمان مجموعه داستانی ترانه یخ و آتش را اعلام نکرده است. او پیش از این در وبلاگش نوشته بود که این رمان بهترین اثرش بوده و قرار است در سال جاری وارد بازار کتاب شود. مارتین نوشته است که ساعت‌ها در روز مشغول نوشتن رمان آخر بازی تاج و تخت است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها