سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
محبوب‌ترین برنامه کاربردی برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک در سال 2021

بر اساس آمارهای موجود در سایت گوگل پلی محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب‌های الکترونیک به شرح زیر معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گودریدر، در عصر کتاب‌های الکترونیک و دستگاه‌های کتابخوان هر روز شاهد ظهور اپلیکیشن‌های مربوط به این دستگاه‌ها هستیم و هر روز خدمات بیشتری درباره مطالعه کتاب‌های الکترونیک پدیدار می‌شود. بر اساس آمارهای موجود در سایت گوگل پلی محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب‌های الکترونیک طبق زیر معرفی شده است:
 
Librera Reader Pro
این برنامه با کاربری ساده قابلیت تنظیم بسیاری در مطالعه کتاب‌های الکترونیک با تقریباً همه فرمت‌های موجود فایل‌های متنی را پیشتیبانی می‌کند. در عین سادگی دارای ابزارهای پیشرفته‌ای برای مطالعه و لذت واقعی از کتاب‌های الکترونیک است. شما می‌توانید به راحتی از کتابخانه‌های خود نگهداری و با مشخص کردن فرمت‌ها اسناد خود را ایجاد کنید. تمام مجموعه‌های سند را می توان در لیست یا یک الگوی شبکه مشاهده کرد. اسناد به وسیله تصویر بند انگشتی قابل تنظیم و به توضیحات مفصل تقسیم می‌شوند. کتابخانه شما می‌تواند بوسیله مسیر، نام، اندازه و تاریخ مرتب شود.
 
Aldiko Book Reader
از بهترین، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نرم افزارهای کتابخوان از استودیوی Aldiko Limited برای اندروید است که با دارا بودن 20 میلیون کاربر از 200 کشور مختلف جهان از محبوب محبوب ترین برنامه های کتابخوان به شمار می رود. با استفاده از این نرم‌افزار عالی می‌توانید در محیطی واقعا زیبا و کلاسیک با امکانات کم نظیر تمامی کتاب‌های پی‌دی‌اف و ای‌پی‌یو‌بی خود را مشاهده کنید. این نرم‌افزار با امکان سفارشی سازی بالا به شما این امکان را خواهد داد که به صورت حرفه‌ای پشت داستان‌های خود بنشینید و بهترین برنامه کتاب‌خوانی اندرویدی را در گوشی و یا تبلت خود به ارمغان بیاورید.
 
Amazon Kindle
کتاب‌های الکترونیکی در حال رونق گرفتن بودند و مردم به آنها رغبت بیشتری نسبت به کتاب‌های فیزیکی نشان می‌دادند. آمازون که بازار خود را در حال تهدید می‌دید، تصمیم گرفت تا پیش از رقبا وارد بازار کتاب‌های الکترونیکی نیز بشود. تلاش‌های آمازون منجر به یک کتاب‌خوان بسیار عالی به نام کیندل شد. این کتاب‌خوان با جوهر الکترونیکی کار می‌کرد و مانند صفحه کامپیوترها چشم را آزار نمی‌داد. کیندل یک جایگزین بسیار مناسب برای کتاب‌های کاغذی و فیزیکی بود و توانست فروش بسیار موفقی را در سراسر جهان تجربه کند.
 
AIReader
عنوان نرم‌افزاری کاربردی برای اجرای انواع فایل‌های متنی و کتاب‌های دیجیتال مخصوص دستگاه‌های اندروید است. به راحتی انواع فایل‌های متنی خود را انتخاب کرده و آنها را با مجموعه‌ای از امکانات بی پایان اجرا نمایید. ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد گنجانده شده در این ابزار هوشمند شما را از تمامی برنامه‌های مشابه بی‌نیاز کرده و یک تجربه جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از برترین ویژگی‌هایی که در ابتدای اجرا توجه بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب می‌کند پشتیبانی از انواع فرمت‌های خاص است.
 
Kobo Books
‏‏در این برنامه می‌توانید به صورت رایگان از میلیون‌ها کتاب مورد نظر انتخاب کنید و دانلود کنید. شما در این برنامه براحتی می‌توانید کتاب مورد علاقه خود را در گوشی مطالعه کنید. کوبو یک پلتفرم کتاب است که شامل فروشگاه خود و چندین برنامه کاربردی است که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند.  
  
Moon+ Reader Pro
کتابخوان الکترونیکی اندرویدی با پشتیبانی کامل از زبان فارسی است که از بسیاری فرمت‌های مربوط به کتاب‌های الکترونیک پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن امکان ترجمه متن به صورت آنلاین از سایت‌های گوگل و کالردیرکت را داراست. از رنگ بندی‌های مخصوص نور روز و شب و تغییر اندازه فونت پشتیبانی می‌کند.
 
FBReader Premium
این برنامه کاربردی یکی از معدود کتابخوان‌های الکترونیکی است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر می‌تواند گزینه مناسبی برای شمایی که به دنبال یک برنامه کتابخوان قدرتمند هستید باشد. امکان ویرایش و کپی گرفتن از متن کتاب‌های الکترونیکی توسط کاربر و سرویس های یاندکس و گوگل برای ترجمه مستقیم کتاب‌های الکترونیکی از امکانات این نرم‌افزار هستند.
Google Play Books
دیتابیس عظیم و فوق العاده این نرم افزار با برقراری یک پل ارتباطی بین شما و نویسندگان سراسر جهان کمک می‌کند تا به میلیون‌ها کتاب الکترونیکی رایگان و پولی دسترسی داشته باشید و هر کدام را به دلخواهتان دریافت نمایید. دسته‌بندی‌های مختلف و متنوعی از انواع کتاب‌ها موجود است و طیف‌های مختلفی از انواع سلیقه‌ها را دربرمی‌گیرد. از کتاب‌های درسی و علمی گرفته تا رمان‌های عاشقانه و مهیج همگی در اختیار کاربران قرار داده شده است.
 
ReadEra
به کمک این نرم افزار قادر خواهید بود تا بدون هیچگونه محدودیتی انواع کتاب‌ها و اسناد دیجیتالی خود را اجرا و هر کدام را به آسانی مطالعه کنید. یکی از نقاط قوت این برنامه در کنار دیگر ابزارهای مشابه را می‌توان پشتیبانیش از انواع فرمت‌ها دانست که در میانشان PDF، EPUB و TXT جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند. به راحتی در هر زمان و مکانی مطالعه خود را قطع کنید و در موقعیت مناسب ادامه مطالعات را از صفحه مورد نظرتان دنبال کنید. بهتر است این اپلیکیشن ساده اما کاربردی را از دست ندهید و برای دریافت آن با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
 
PocketBook reader
شاید بتوان یکی از ویژگی‌های خاص این برنامه را توانایی بالایش در اجرای فرمت‌های گوناگون دانست. به گونه‌ای که نیازهای کاربران را به هر نوع ابزار دیگری برطرف می‌کند. سه حالت یک صفحه‌ای، دو صفحه و اسکرول در اختیار هرکدام از کاربران است که هرکسی می‌تواند با توجه به نیازهایش از آنها استفاده نماید. اگر در هنگام مطالعه قسمتی از متن کتاب، شما را به خود جذب کرد آن را هایلایت کنید و یا اینکه اقدام به نوشتن یادداشتهای متنی مورد نظرتان در کنار آن کنید. بهتر است این اپلیکیشن فوق العاده را از دست ندهید و برای دریافتش با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها