سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
دو رمان دن دلیلو به فیلم  و سریال تبدیل می‌شوند

قرار است به زودی یک فیلم سینمایی از رمان «برفک» و یک مینی‌سریال از رمان «لیبرا» نوشته دان دلیلو، نویسنده امریکایی معاصر ساخته و اکران شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-رمان‌های «برفک» و «لیبرا» نوشته دان دلیلو، نویسنده امریکایی ایتالیایی‌تبار که به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۵ و  ۱۹۸8منتشر شده بودند، توسط نوا بامبخ در حال تبدیل به فیلم سینمایی برای نتفیلکس و یک مینی‌سریال برای تلویزیون آمریکا هستند.

 پیش از این مایکل آلمریدا، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی در سال 2016 علاقه خود را به اقتباس سینمایی از رمان «برفک» اعلام کرده بود اما بنا به دلایلی کار عقب افتاد و سرانجام قرعه به نام نوا بامبخ افتاد تا برای اقتباس سینمایی از این رمان با نقش‌آفرینی آدام دایور و گرتا گرویک، هنرپیشگان امریکایی اعلام آمادگی کند. فیلم‌برداری این فیلم در ماه ژوئن آینده آغاز خواهد شد.

ماجرای رمان «برفک» اثر «دان دلیلو» که با نام اصلی White Noise سال ۱۹۸۵ منتشر شده در یک خانواده به ظاهر خوشبخت و سختکوش آمریکایی در حاشیه یک شهر بزرگ می‌گذرد که وقوع یک فاجعه باعث می‌شود کلیشه‌های پذیرفته‌شده خوشبختی نزد آن‌ها فرو بریزد و در این میان جنایتی هم اتفاق می‌افتد.

دان دلیلو در این رمان از شیوه زندگی آمریکایی و همچنین از مصرف‌گرایی در جامعه آمریکا و سیاست خبری رسانه‌های آمریکایی در گزارش لحظه به لحظه فجایع سیاسی، اجتماعی و طبیعی و نیز علاقه آمریکایی‌ها به مصرف دارو انتقاد می‌کند.

رمان «لیبرا» که قرار است به صورت یک مینی‌سریال از تلویزیون آمریکا پخش شود روایتی از زندگی لی هارواد اسوالد و همکاری‌اش با سازمان سیا برای ترور جان‌اف کندی است. فیلم‌نامه این مینی‌سریال نیز توسط لوران ویکلنسون، نویسنده رمان پرفروش «جاسوس امریکایی» نوشته شده و تاریخ اکران آن هنوز مشخص نیست.

دلیلو نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، پدیدآور و رمان‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا یکی از چهار نویسنده بزرگ و از غول‌های ادبیات داستانی زمانه‌اش شناخته می‌شود که توانسته بالغ بر بیست‌وپنج جایزه معتبر جهانی را از آن خود کند. او تاکنون 18 رمان نوشته از جمله رمان «برفک» که برنده جایزه‌ ملی کتاب شد و در آثارش نیز عمدتا به موضوعاتی نظیر جنگ سرد، تروریسم جهانی، هنرهای اجرایی، ریاضیات، مصرف‌گرایی و ... پرداخته است. رمان‌های کی صفر، مائوی دوم به خاک افتاده، برج میزان، جهان زیرین و نقطه امگا از دیگر آثار او هستند که توسط مترجمان ایرانی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها