یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
نشست‌های تخصصی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب تایپه

امسال نمایشگاه کتاب تایپه میزبان کارشناسانی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزش ناشران و اصول بازاریابی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، چند هفته پیش وزیر بهداشت کشور تایوان از شکست ویروس کرونا در این کشور جزیره‌ای 24 میلیون نفری خبر داده بود ولی در روزهای گذشته چند مورد ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور موجب لغو دوباره رویدادهای فرهنگی ادبی در این کشور شده است که اولین مورد آن نمایشگاه کتاب تایپه پایتخت این کشور است.
 
بعد از تایید موارد متعدد ابتلا به ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت تایوان، وزارت فرهنگ این کشور در بیانیه‌ای بلافاصله اعلام کرد که نمایشگاه کتاب تایپه که قرار بود این هفته برگزار شود لغو شد و حالا قرار است از روز سه‌شنبه همین هفته 26 ژانویه به دو صورت مجازی و فیزیکی برگزار شود.
 
امسال نمایشگاه کتاب تایپه میزبان کارشناسانی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزش ناشران و اصول بازاریابی خواهد بود که گفته شده است این برنامه‌ها همگی به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شوند. نمایشگاه کتاب تایپه امسال از 26 تا 31 ژانویه برگزار می‌شود ولی برنامه‌های مجازی آن از 27 ژانویه تنها طی دو روز برگزار می‌شوند.
 
اولین روز از کلاس‌های آنلاین نمایشگاه کتاب تایپه با حضور مجازی کارشناسان نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بررسی موضوع شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویس‌ها در صنعت نشر و تولید کتاب‌های الکترونیک خواهد پرداخت. این برنامه با سخنرانی اوته نوح رئیس شبکه اجتماعی کارلسن ورلاگ آلمان برگزار خواهد شد. در قسمت دیگر این برنامه نوئل مورفی مدیر تجاری مجله گرنتا انگلیس سخنرانی خواهد کرد. در این برنامه‌ درباره فروش کتاب‌ها از طریق شبکه‌های اطلاعاتی بحث خواهد شد.
 
در روز دوم نشست‌های تخصصی نمایشگاه کتاب تایپه با میزبانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک سری سخنرانی و نشست‌های کارگاهی درباره چالش‌های تجارت آنلاین و بازاریابی کتاب پیش‌بینی شده است که درباره مدیریت بین‌المللی ارتباط ناشران و حقوق مولفین بحث خواهد شد. لورا نوانلینا مدیر اجرایی انتشارات  فرلی فنلاند یکی از سخنرانان اصلی این روز خواهد بود.
 
خود نمایشگاه فرانکفورت به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است که در سال‌های آینده باید زیرساختارهای الکترونیکی صنعت کتاب باید تقویت شود. مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از تجربه برگزاری دیجیتالی نمایشگاه امسال اعلام کردند که تصمیم دارند ساختارهای کلی برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت را متحول کنند. آنها عنوان مدرنیزاسیون مفاهیم نمایشگاه را به رسانه ها اعلام کردند که ممکن است در نحوه چیدمان کارکنان نمایشگاه نیز تاثیرگذار باشد.
 
یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سخنانی گفت: به عنوان یک مکان بین المللی برای حضور ناشران و نویسندگان سراسر جهان در نظر داریم به حیات خود ادامه دهیم و این مهم با وجود مشکلات و وضعیت موجود جهان و نیازهای متفاوت بازارهای کتاب نیاز به تحولات ساختاری خواهد داشت.
 
وی افزود: امسال 148هزار کاربر از سراسر جهان در بیش از 70ساعت برنامه آنلاین شرکت کردند ولی ادامه این نوع از برگزاری نمایشگاه نیاز به زیرساختارهای متفاوتی در آینده خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها