چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
آغاز جایزه دستاوردهای بین‌المللی نمایشگاه کتاب لندن

در حالی که نمایشگاه کتاب لندن با تاخیر در دو روز برگزار می‌شود که از هم اکنون جایزه ویژه این نمایشگاه کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب لندن (LBF) پیش از این اعلام کرده بود که طبق سال‌های گذشته در ماه مارس برگزار می‌شود ولی پیش از پایان سال گذشته در ماه نوامبر این تاریخ را به 29 ژوئن تغییر داد. در حالی نمایشگاه کتاب لندن با تاخیر در دو روز برگزار می‌شود که از هم اکنون جایزه ویژه این نمایشگاه کار خود را آغاز کرده است.  
 
جایزه دستاوردهای بین‌المللی هر سال بخش مهمی از نمایشگاه کتاب لندن است که به ناشران خارجی شرکت‌کننده در این نمایشگاه اعطا می‌شود که فعالیت گسترده‌ای در عرصه نشر بین‌الملل داشته باشند.
 
این جایزه برای تشویق و حمایت از دستاوردهای برجسته ناشران خارجی در حوزه‌های مختلف اعطا می‌شود که هر سال در 17 رشته برگزار می‌شود ولی در سال 2021 قرار است در چند رشته محدود شود.

به گفته مسئولان نمایشگاه قرار است امسال جایزه ویژه در حوزه‌های نشر بین‌المللی، بهترین کتابخانه و کتابفروش، جایزه بهترین ناشر کتاب‌های صوتی، نشر آموزشگاه و دانشگاهی، بهترین ناشر ادبیات کودک، جایزه ترجمه ادبی و نوآوری‌های دیجیتال اعطا شود. 
 
امسال مسئولان نمایشگاه کتاب لندن اعلام کرده‌اند که در بخش جایزه کتاب صوتی هیچ محدودیتی برای ناشران و موسسات تولید کتاب وجود ندارد و هر شرکت تولیدکننده کتاب صوتی خارج و داخل بریتانیا می‌تواند در این رقابت شرکت کند.
 
در بخش ناشران دانشگاهی نیز ملاک تعیین برگزیدگان ارائه منابع علمی جدید و ارتقای سطح سواد دانشجویان تعیین شده است. در این بخش گفته شده است که ناشران ساکن بریتانیا نمی‌توانند در این رقابت شرکت داشته باشند.
 
در بخش ترجمه ادبی نیز اعلام شده است که سازمان‌ها و ناشران حتماً از مترجمان جدید استفاده کرده باشند و کتاب‌های ادبی ترجمه شده باشد که موجب ارتقای سطح ادبی در سطح بین‌الملل شده باشد. در این بخش نیز ناشران داخل بریتانیا نمی‌توانند در این رقابت شرکت داشته باشند.
 
داوران جایزه ویژه نمایشگاه کتاب لندن ملاک تعیین برگزیدگان بخش بهترین کتابفروشی را ارائه سرویس‌های جدید ارائه و دسترسی کتاب برای مشتری‌ها اعلام کرده‌اند. از نظر هیئت داوران بهترین کتابفروشی کسی است که بتواند خدمات نوینی به مشتریان خود عرضه کرده باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها