دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
نامزدهای نهایی جایزه کاستا در رشته داستان کوتاه/ مراسم اعطای جوایز از یوتیوپ پخش می‌شود

جایزه کتاب کاستا اسامی سه نامزد نهایی خود را در رشته داستان کوتاه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، جایزه کتاب کاستا اسامی سه نامزد نهایی خود را در رشته داستان کوتاه اعلام کرد. امسال در این رشته سه زن نویسنده به مرحله نهایی این بخش راه یافته‌‌اند. هفته گذشته نفرات برنده در رشته‌های مختلف این جایزه اعلام شده بودند.
 
جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در بریتانیا است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در بریتانیا و ایرلند براساس آن شناخته می‌شوند. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت‌برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.
 
طبق اعلام مسئولان جایزه کاستا امسال یکی از نامزدهای رشته داستان کوتاه «لوئیس دیان» با کتاب «چگونه گفتگوی بزرگترها کار می‌کند» است. «لورا-بلیس مک‌دوول» با کتاب «خرچنگ والتس» نفر بعدی فهرست نهایی جایزه کاستا در رشته داستان کوتاه اعلام شده است. «تسا شریدان» با کتاب «شخصی که خدمت می‌کند» نام دیگر فهرست سه نفره نامزدهای نهایی جایزه کتاب کاستا در حوزه داستان کوتاه است.
 
نام برنده رشته داستان کوتاه جایزه کاستا در مراسم اعطای جوایز در 26 ژانویه اعلام خواهد شد. مسئولان این جایزه اعلام کرده‌اند مراسم این جایزه به طور زنده ساعت 7 بعدازظهر به وقت محلی از شبکه یوتیوپ پخش خواهد شد.
 
هفته گذشته برگزیدگان نهایی جایزه کاستا در بخش‌های مختلف مشخص شده بودند که «لی لورانس» نویسنده‌ کتاب‌اولی به عنوان برنده بخش کتاب خاطرات «کاستا» معرفی شد.
 
جایزه «کاستا» در بخش بهترین رمان نخست نیز به «اینگرید پرسود» برای رمان «عشق پس از عشق» اهدا شد. همچنین «ایوان بولند» شاعر ایرلندی که در آوریل سال ۲۰۲۰ درگذشت برای آخرین مجموعه شعرش با عنوان «تاریخدانان» به عنوان برنده بخش شعر «کاستا» معرفی شد.
 
«ناتاشا فرانت» هم برای کتاب «سفر دریایی شاهین کوچولو» به عنوان برنده بخش کتاب کودک «کاستا» انتخاب شد. به برنده اصلی این رقابت ادبی که اواخر ماه جاری مشخص می‌شود مبلغ ۳۰هزار پوند اهدا خواهد شد.
 
جایزه بهترین کتاب «کاستا» تاکنون  ۱۲ بار به رمان، ۵ بار به رمان یک نویسنده‌اولی، ۸ بار به کتاب خاطرات، ۸ بار به مجموعه شعر و ۲ مرتبه به کتاب کودک اهدا شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها