شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
آمار دقیق بازدید و فروش کتاب در نمایشگاه امسال فرانکفورت

مسئولان آلمانی در سایت اصلی نمایشگاه آمارهای دقیق مربوط به قراردادها و میزان بازدید از سایت اصلی و شرکت کنندگان تخصصی در نسخه مجازی منتشر کرده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت فرانکفورت بوکمس، نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال به طور رسمی در چهار روز بین 14 تا 18 اکتبر در شرایط خاص و تماماً به صورت دیجیتال در حالی برگزار شد که با وجود استقبال گسترده 300هزار کاربر از سایت نمایشگاه هنوز اطمینان از آینده برگزاری این رویداد ادبی در فضای فیزیکی وجود ندارد.
 
مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال با کمک دولت آلمان به خوبی توانست این حجم از کاربران فضای مجازی را در پرتال این نمایشگاه سازماندهی و مدیریت کند که طبق آمار ارائه شده 3627 رویداد ادبی و همچنین 70 ساعت برنامه و ملاقات ناشران تخصصی و 200 ساعت برنامه برای کاربران و مخاطبان عمومی تدارک دیده شد.
 
یورگن بوس رئیس نمایشگاه در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از نمایشگاه حضور 4هزار ناشر شرکت‌کننده به صورت مجازی در نمایشگاه امسال خبر داده بود و گفته بود که امسال در نمایشگاه حدود 750 سخنران و نزدیک به 250 ساعت برنامه‌ و کارگاه در نظر گرفته شد. وی افزود: در نمایشگاه امسال ناشران مجازی از حدود 103 کشور جهان شرکت کرده‌اند که به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های فرانکفورت باشد.
 
بر اساس این گزارش در نمایشگاه کتاب امسال در فرانکفورت که اولین تجربه آنلاین خود را پشت سر گذاشت، بیش از 4هزار ناشر از سراسر جهان نزدیک به 31 هزار جلد کتاب را در معرض نمایش عمومی مردم قرار دادند. به گفته رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت از کشور آلمان 1283 ناشر، سوئد 104 ناشر، اتریش 90 ناشر، بریتانیا 418 ناشر، آمریکا 332 ناشر، کانادا و چین 126 ناشر، فرانسه 116 ناشر و از کشور برزیل 67 ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند.
 
حالا بعد از دو ماه از گذشت نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مسئولان آلمانی در سایت اصلی نمایشگاه آمارهای دقیق مربوط به قراردادها و میزان بازدید از سایت اصلی و شرکت کنندگان تخصصی در نسخه مجازی منتشر کرده‌‌اند. بر اساس گزارش آماری منتشر شده در صفحه اصلی نمایشگاه (buchmesse.de/en) در نمایشگاه سال 2020 حدود 200هزار کاربر منحصربه فرد در نمایشگاه دیجیتالی شرکت کرده و این رقم در مورد ناشران شرکت‌کننده از 103 کشور جهان رقم 4440 ناشر اعلام شده است.
 
طبق اعلام مسئولان نمایشگاه در نسخه دیجیتالی امسال 3644 برنامه و کارگاه مجازی برگزار شد و 1500000 نفر کاربر از این برنامه‌ها بازدید کردند. طبق این آمارها 400هزار کتاب و حقوق مربوط به آن فروش رفته است که از میان این تعداد تنها 6800 جلد کتاب توسط مسئولان به نمایش درآمده بود.
 
یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت چند روز پیش در بیانیه‌ای از برگزاری تلفیقی نمایشگاه سال آینده به صورت دیجیتال و فیزیکی خبر داد. وی گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه برگزاری فیزیکی نمایشگاه را فراهم کنیم ولی چیزی که فعلاً قطعی شده است برگزاری تلفیقی و دورگه نمایشگاه سال آینده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها