چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
صعود میلیاردی ارزش بازارهای نشر الکترونیک تا سال 2024

سایه ترس از ویروس کرونا همچنان تا سال‌های آینده روی زندگی مردم وجود خواهد داشت و اعتقاد بر این است که همچنان مردم ترجیح خواهند داد که از کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بیزینس وایر، دیجیتالی شدن و تغییرات ساختاری در صنعت نشر بر تمامی مقولههای انتشار کتاب و کتابخوانی تاثیر گذاشته است.

دیجیتالی شدن در سال‌های اخیر، نشان دهنده آن است که آینده کتاب و کتابخوانی خواه تفننی باشد یا بر حسب ضرورت و دائمی، شکل‌های پیچیده و متنوعی خواهد یافت و اصل کتاب در هر قالبی که منتشر شود، ماندگار خواهد ماند.
 
موسسه‌های گوناگونی در جهان هستند که گزارش‌های دوره‌ای و معمولاً سالانه از وضعیت نشر الکترونیک ارائه می‌کنند چون این اطلاعات ارزش بسیاری دارد و در فضای رقابتی این صنعت راهنمای خوبی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است.

یکی از این موسسات، شرکت تکناویو یک مرکز تبلیغاتی و تحقیقاتی در زمینه بازار کتاب‌های الکترونیک کشور انگلیس است که دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن واقع شده است.
 
بر اساس اطلاعات و آمارهای منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی تکناویو (Technavio) ارزش بازارهای نشر الکترونیک تا سال 2024 به رقمی در حدود 65 میلیارد دلار ‌خواهد رسید که به گفته محققان این موسسه بیشترین علت این قضیه شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر سبک زندگی مردم است.
 
مسئولان این شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارند سایه ترس از ویروس کرونا همچنان تا سال‌های آینده روی زندگی مردم وجود خواهد داشت و اعتقاد بر این است که همچنان مردم ترجیح خواهند داد که از کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.

طبق تحلیل این شرکت این روند باعث شده است که دولت‌های کشورهای پیشرفته و صنعتی مثل بریتانیا، استرالیا و آمریکا از هم اکنون به فکر گسترش تلویزیون‌های کابلی دیجیتالی برای ارائه خدمات مختلف به کاربران خود هستند.
 
به طور کلی آنطور که از اطلاعات و آمارهای موسسه تکناویو برمی‌آید در سال‌های آینده اکثر خدمات سنتی جای خود را به کابل‌ها و شبکه‌های دیجیتالی خواهند داد و در این میان صنعت نشر و چاپ کتاب نیز به طور حتم دچار تغییراتی خواهد شد.

به اعتقاد این شرکت نشر الکترونیک و گرایش به سمت کتاب‌های الکترونیک همچنان روند صعودی خود را در دهه آینده میلادی ادامه خواهد داد.
 
تحقیقات شرکت انگلیسی همچنان نشان می‌دهد که در دوره بین سال‌های 2020 تا 2024 میلادی روند صعودی نشر الکترونیک و تولید محصولات الکترونیک از جمله کتاب‌های الکترونیک و صوتی ادامه داشته باشد و ممکن است از مبلغ اعلام شده هم افزایش یابد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها