دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
بازگشت دوباره شاعر هندی به پرفروش‌های نیویورک‌تایمز

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته روپی کائور، نویسنده هندی با جدیدترین مجموعه شعرش تحت عنوان «جسم خانگی» در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی چاپی و الکترونیک این هفته خواهیم داشت.
 
«ریتم جنگ» نوشته برندون ساندرسون در هفته نخست انتشار در رتبه اول پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. «ریتم جنگ»، چهارمین کتاب از مجموعه سری آرشیو استورم‌لایت درباره کشف جدیدی در تکنولوژی جنگ است که نوع جنگیدن کشورها را تغییر خواهد داد.
 
«روشنایی روز» نوشته دیوید بالداچی نیز در هفته نخست انتشار در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. البته حضور بالداچی در فهرست پرفروش‌ها اصلاً عجیب نیست و با انتشار هر اثر جدیدی در این فهرست قرار می‌گیرد و حتی در بخش آثار چاپی در رتبه نخست این هفته قرار گرفته است. آلتی پاین، مأمور اف بی آی در جست و جوی خواهر دوقلویش است که همزمان با جست و جوی بازجویی نظامی از یک توطئه‌ای جهانی برای جنگ می‌شود.
 
«جسم خانگی» نوشته روپی کائور نیز در هفته اول انتشار موفق شد در جایگاه سوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. «جسم خانگی» سومین مجموعه شعر روپی کائور، شاعر هندی است که در اینستاگرام به شهرت رسید. در سال 2014 بیش از یک میلیون نسخه کتاب شعر  به فروش رفته است و دلیل اصلی آن بی‌شک روپی کائور، شاعر کانادایی هندی‌‌تبار بود.

سازمان تحقیق کتاب نیلسن در سال 2015 اعلام کرد که فروش کتاب‌های شعر در  این سال حدود 13 درصد یعنی ده و نیم میلیون پوند افزایش داشته است و کائور، یکی از دلایل اصلی این تحول شگرفت بود زیرا کتاب «شیر و عسل» او که در سال 2014 میلادی منتشر شده بود همه رکوردها را شکسته و مجموعه نسخه‌های منتشر شده از کتاب وی با مجموعه کل نسخه‌های منتشر شده از 9 شاعری که بعد از وی در فهرست پرفروش‌ها قرار داشتند، برابری می‌کرد.
 
«قانون معصومیت» نوشته مایکل کانلی در هفته نخست انتشار در رتبه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت اما این هفته در رده چهارم قرار دارد. «قانون معصومیت» ششمین کتاب در مجموعه میکی هالر است. هالر در این کتاب به قتل محکوم شده است زیرا جسد یکی از موکلین سابقش را در صندوق عقب ماشین پیدا کرده‌اند. حالا در تلاش است تا بی‌گناهی خود را اثبات کند.
 
«زمانی برای بخشش» نوشته جان گریشام پس از گذشت شش هفته از انتشار در جایگاه پنجم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. سومین کتاب از مجموعه جیک بریگانس درباره جوانی شانزده ساله در دهه 1990 میلادی است که به قتل معاون اداره پلیس متهم شده است.
 
«افسر نگهبان» نوشته لی چایلد و آندرو چایلد در هفته دوم انتشار در رده ششم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت اما این هفته در رده ششم قرار دارد. این رمان جدیدترین اثر چایلد درباره شخصیت محوری «جک ریچر» است که طرفداران چایلد مشتاقانه منتظرش بودند. بیست و پنجمین کتاب از مجموعه ریچر در واقع اولین کتاب از این مجموعه هست که با همکاری نویسنده دیگری به نگارش درآمده است.  جک ریچر به تنسی می‌رود و مثل همیشه در انتظار ماجراجویی جدید با گروهی در کیمن یک فرد خاص روبه‌رو می‌شود و ماجراهایش از همین‌جا آغاز می‌شود.
 
جیمز پترسون می‌گوید از خواندن کتاب جدید چایلد لذت برده است و شخصیت جک ریچر از زندگی بزرگ‌تر است و در طول این سال‌ها و حتی با تغییر شرایط جامعه هم قابل‌درک و باورپذیر بوده است: «کتاب «افسر نگهبان» به ما نشان داد دو «چایلد» بهتر از یک نفر از خانواده «چایلد» است!»
 
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها