شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
خرید کتاب و شکلات در بزرگترین کتابفروشی سن‌پترزبورگ

به طور حتم مهمترین مکان برای بازدید و گردشگری در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برای دوستداران و علاقمندان به کتاب خانه موزه داستایفسکی نویسنده مشهور روسی است ولی...

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به طور حتم مهمترین مکان برای بازدید و گردشگری در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برای دوستداران و علاقمندان به کتاب خانه موزه داستایفسکی نویسنده مشهور روسی است و شاید مکان‌های تاریخی دیگری مثل کلیسای ناجی در خون جذاب باشد ولی یکی از مکان‌های اصلی شهر برای آنها کتابفروشی با طعم شکلات باشد که در کنار موزه‌ شکلات شهر قرار گرفته است.
 
موزه‌ شکلات برخلاف نام خود، شباهت اندکی به یک موزه دارد. قطعا در این موزه چیزهایی برای تماشا یافت می‌شود، اما همه‌ اجناس موجود در ویترین‌های این مغازه فروشی بوده و از شکلات ساخته شده‌اند. بدون شک در سن پترزبورگ به غیر از شکلات پیدا کردن یک کتاب به‌عنوان هدیه کار ساده‌تری است، زیرا یک کتاب‌فروشی بزرگ در کنار مغازه‌های شکلات‌فروشی ایده خوبی برای خرید خواهد بود.
 
کتابفروشی دوم نایی (Dom Knigi) یا خانه‌ کتاب‌ها یکی از تعداد پرشمار کتابفروشی‌های شهر تاریخی روسیه است ولی ویژگی منحصر به فرد این کتابفروشی داشتن کالاهای مناسب سوغاتی و هدیه است که محلی مناسب برای خرید انواع کارت‌پستال، تی‌شرت و دیگر کالاهای لوکس است. البته ساختمان مجلل و تاریخی کتابفروشی باعث جذب بسیاری از گردشگران می‌شود ولی نباید از گستره وسیع کتاب‌ها در ژانرهای مختلف نیز غافل نشد.
 
این کتابفروشی تاریخی برای اولین بار توسط پاول سوزور معمار مشهور کشور روسیه برای احداث یک سالن نمایش و برگزاری کنسرت طراحی شد ولی بعدا به یک کتابفروشی تبدیل شد. در طول جنگ‌ جهانی اول این مکان به آمریکا برای بازگشایی سفارت خود در کشور روسیه اجاره داده شد ولی بعد از انقلاب اکتبر سال 1919 این مکان به خانه نشر شهر سپرده شد و بعد از آن نیز تا کنون به بزرگترین کتابفروشی شهر تبدیل شده است.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها