پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
حمایت فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی از کتابفروشان مستقل

اینترمارش بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور فرانسه است که گفته است که کمپین تبلیغاتی به نفع کتابفروشان شروع کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، فروشگاه زنجیره‌ای اینترمارش فرانسه با راه‌اندازی بخشی در اپلیکیشن آنلاین خود برای عرضه و نمایش کتاب‌ها اعلام کرده است که در دوران کرونا با این اقدام سعی می‌کند به کتابفروشان مستقل در این کشور کمک کند. اینترمارش بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور فرانسه است که گفته است که کمپین تبلیغاتی به نفع کتابفروشان شروع کرده است.
 
اپلیکیشن فروشگاه اینترمارش یکی از بزرگترین مراجع خرید کالا به صورت آنلاین در کشور فرانسه محسوب می‌شود. مسئولان فروشگاه فرانسوی در این کمپین تبلیغاتی نوشتند: با عذرخواهی از ورود آمازون به فرانسه می‌خواهیم برای کتابفروشی‌های خود تبلیغ کنیم.
 
به گفته مسئولان این فروشگاه کتابفروشان فرانسوی می‌توانند کتاب‌های خود را از طریق این امکان جدید تبلیغ کرده و حتی بفروشند. فروشگاه در بیانیه‌ای گفته است که آمازون سال‌ها موجب تعطیلی کتابفروشی‌های ما شده است و حالا می‌خواهیم به جف بزوس بگوییم که در مقابل آمازون از کتابفروشی‌های کشور خود حمایت خواهیم کرد.
 
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دولت فرانسه بسیاری از کتابفروشی‌های مستقل در این کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مردم دچار مشکلات عدیده‌ای هستند. البته بسیاری از کتابفروشان با روش‌های خلاقانه مثل فروش کتاب در اینترنت یا رساندن آنها به مشتری‌ها به نوعی حیات خود را حفظ کرده‌اند ولی هنوز خطر تعطیلی کتابفروشی‌های فرانسه جدی است.
 
فروشگاه اینترمارش در بیانیه خود ضمن اعلام حمایت و اتحاد خود با کتابفروشان گفته است که امیدوار است این امکان تبلیغاتی برای کتابفروشان در دوران کرونا و قرنطینه مفید باشد. فروشگاه اینترمارش در سال 1969 تاسیس شد و حالا نزدیک به 4هزار فروشگاه در سراسر فرانسه دارد.
 
«تیری کوتیلارد» رئیس فروشگاه اینترمارش در پیامی خطاب به کتابفروشی‌های مستقل در فرانسه گفت: موضع ما در چنین شرایطی واضح و روشن است. ما می‌خواهیم کتابفروشی‌ها و مشاغل دیگر به حیات خود ادامه دهند. حالا که دولت فرانسه با درخواست کتابفروشان فرانسه برای فعالیت در دوران قرنطینه موافقت نکرده است، فروش دیجیتال یک رویکرد جایگزین است که ما به آنها کمک خواهیم کرد از طریق اپلیکیشن فروشگاه کتاب‌های خود را بفروشند.
 
پیش از این بسیاری از کتابفروشی‌ها در نامه‌ای به دولت خواستار محدود کردن فعالیت آمازون در فرانسه و حمایت از کتابفروشی‌های مستقل شده بودند. روزلین باچلوت وزیر فرهنگ فرانسه برای کمک به کتابفروشان مستقل گفته بود که دولت تعرفه‌های پستی را کاهش داده تا کتابفروشان بتوانند کتاب‌های خود را از این طریق برای مشتری‌ها ارسال کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها