یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
هر کتاب تنها یک دلار؛ درباره بوتیک کتابفروشی کشور موناکو

در موناکو کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها دارای جایگاه خاصی هستند و تقریباً بیشتر مردم اوقات فراغت خود را در این مکان‌ها سپری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کالچرتریپ، شبه‌جزیره موناکو در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است که به خاطر قوانین خاص مالیاتی آن بیشتر ثروتمندان کشورهای جهان را جذب خود کرده است.
 
حدود 30درصد از جمعیت موناکو را میلیاردرها تشکیل داده و به خاطر این سطح اقتصادی بالا میزان بیکاری نیز در این کشور 2درصد است و نکته جالب این کشور تحصیلات اجباری برای کودکان 6 تا 16 سال است که این امر عامل اصلی سواد 100درصدی مردم شده است.
 
در موناکو کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها دارای جایگاه خاصی هستند و تقریباً بیشتر مردم اوقات فراغت خود را در این مکان‌ها سپری می‌کنند.
 
یکی از اصلی‌ترین کتابفروشی‌های موناکو بوتیک کتابفروشی شهر است (BOMO) که تنها کتابفروشی انگلیسی زبان شهر نیز محسوب می‌شود. در کتابفروشی بومو آخرین کتاب‌های منتشر شده به زبان انگلیسی در اروپا و آمریکا یافت می‌شود و نام آن به خاطر مجاورت با بازار سنتی این کشور انتخاب شده است.
 
این کتاب فروشی متعلق به یکی از سرمایه‌گذاران آمریکایی به نام سیری کالسا است که خودش می‌گوید این کار را برای علاقه به کتاب انتخاب کرده است و نیاز به پول آن ندارد. یکی از بخش‌های اصلی کتابفروشی ارائه کتاب‌هایی درباره تاریخچه و فرهنگ کشور موناکو البته به زبان انگلیسی است که همین امر موجب شده گردشگران بسیاری قبل از بازدید از کشور موناکو سری به این کتابفروشی بزنند.
 
این کتابفروش آمریکایی که این مکان از پدر و پدربزرگش به او ارث رسیده می‌گوید در قدیم برای جذب مشتری‌ها طرحی به نام هر کتاب یک دلار راه‌اندازی می‌شد و همین امر موجب شهرت کتابفروشی در این کشور کوچک شده است. حالا اینجا مکان اصلی برای گردشگران خارجی و داخلی است.







نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها