یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
«کوک‌اندبوک» شهر بروکسل تجربه همزمان کتابفروشی و رستوران

در شهر بروکسل کتابفروشی وجود دارد که خیلی از شهروندان بلژیکی می‌گویند اینجا اصلاً یک کتابفروشی نیست بلکه رستوران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اورلستینگ، در شهر بروکسل کتابفروشی وجود دارد که خیلی از شهروندان بلژیکی می‌گویند اینجا اصلاً یک کتابفروشی نیست و از غذاهای خوشمزه آن برای تبلیغ کتاب استفاده شده است ولی خیلی از طرفداران ادبیات هم می‌گویند این مکان برای جذب عاشقان کتاب از غذا استفاده می‌کند. حالا رستوران یا کتابفروشی، کوک‌اندبوک (Cook & Book) به مکانی مرکزی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است که دوست دارند در کنار مطالعه کتاب یک غذای خوشمزه بخورند یا اینکه در کنار خوردن یک غذای خوشمزه یک کتاب هم بخوانند.
 
کوک اند بوک، ترکیب جالب و متفاوتی از کتابفروشی و رستوران است. این رستوران در قلب بروکسل قرار گرفته و در آن می توانید ۸ بخش مختلف را ببینید که هرکدام با توجه به موضوع شان طراحی منحصر به فردی دارند و در هر اتاق میزی هم برای سرو غذا تعبیه شده است.
 
این بخش ها شامل موسیقی، بخش کودک، عمومی و غیره می شوند. از فیات مدل ۵۰۰ آن در بخش آشپزی گرفته تا ون قدیمی بخش سفر و ۸۰۰ کتاب آویزان شده از سقف در بخش داستان های تخیلی، زیبایی و جذابیت طراحی بخش های آن به حدی است که نمی توانید از آن دل بکنید!
 
در بخش کتابفروشی هر اتاق مخصوص یک گروه از کتاب‌ها با ژانرهای متفاوت به طور خاصی تزئین شده است و مثلاً برای کتاب‌های محیط زیست و طبیعت استفاده از رنگ سبز برای دیوار و گذاشتن گلدان‌های طبیعی یکی از نمونه‌های این تزئینات است. در بخش داستان بسته به نوع آن از دکوراسیون خاصی استفاده شده است.







نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها