دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
معرفی 7 کتاب برای دوران قرنطینه به پیشنهاد اُپرا وینفری

اُپرا وینفری، مجری و فعال اجتماعی محبوب آمریکایی در صفحه اینستاگرام خود هفت کتاب برای سپری کردن مفید وقت در دوران قرنطینه برای پاندمیک کوید 19 معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروه‌های کتابخوانی دهه‌هاست در میان مردم محبوبیت دارد. در این میان سلبریتی‌های هالیوود اغلب گروه‌های کتابخوانی تشکیل می‌دهند تا بتوانند گروهی از مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهند. در این میان گروه کتابخوانی اُپرا وینفری، بازیگر، مجری، و فعال حقوق بشر محبوبیت خاصی دارد و همه در تلاش هستند عضوی از این گروه شوند.
 
اُپرا وینفری اولین بار در سال 1996 گروه کتابخوانی به اسم خود تشکیل داد و توجه ویژه‌ای به پرفروش‌های بازار کتاب دارد. این گروه پس از وقفه در برنامه تلویزیونی اُپرا در سال 2012 کار خود را از سر گرفت. این گروه بیست و چهار سال پیش برای اولین بار داستان «پایان عمیق اقیانوس» نوشته ژاکلین میچارد را خواندند. 
 
وینفری، فعال اجتماعی و مجری برنامه‌های تلویزیونی با اعلام نام یک کتاب موجب پرفروش‌شدن و محبوبیت کتاب می‌شود. وینفری در اقدامی جدید هفت کتاب را برای دوران قرنطینه پیشنهاد کرده است:
 
«قدرت اکنون: قدرت روشنگری» نوشته اِکهارت تول
«قدرت اکنون» کتاب پرطرفداری است که دو میلیون نسخه به فروش رفته و به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. کتاب خوانندگانش را به سفر روحی الهام‌بخشی می‌برد تا با بخش حقیقی و عمیق وجود خود روبه‌رو شوند و به نهایت رشد شخصی و روحی که در واقع کشف حقیقت و روشنگری است دست یابند.
 
«آتش بعدی» نوشته جیمز بالدوین
«آتش بعدی» نوشته جیمز بالدوین در سال 1963 منتشر شده است. اثری غیرداستانی که شامل دو مقاله است. اولین مقاله در قالب یک نامه از جیمز بالدوین برای خواهرزاده‌‌اش نوشته شده است  و درباره نقش «نژاد» در تاریخ آمریکا سخن می‌گوید. در مقاله دوم هم بالدوین از تجربه خود درباره دین مسیحیت در جوانی و اسلام در بزرگسالی می‌نویسد.
 
«روح آمریکا: : جنگ زوایای بهتر ما» نوشته جان میچام
این کتاب در سال 2018 توسط انتشارات «رندوم هاوس» منتشر شد و در رتبه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در بخش آثار غیرداستانی قرار گرفت. میچام، نویسنده‌یِ برنده جایزه پولیتزر در این کتاب تاریخ آمریکا از دوره استعمار تا دوره دونالد ترامپ مورد بررسی قرار می‌دهد و از فراز و نشیب‌هایی مربوط حقوق شهروندی، نژاد، مهاجرت، و حقوق زنان در این دوره‌ها سخن می‌گوید. از عنوان کتاب در کمپین جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 ایالات متحده استفاده زیادی شد.
 
«سرود سلیمان» نوشته تونی موریسون
«سرود سلیمان» نوشته برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1977 منتشر شد. داستان درباره زندگی سیاه‌پوستی آمریکایی است که برای رسیدن به رویای خود در تلاشی عبث خود را از پشت بام خانه به پایین پرتاب می‌کند و جانش را از دست می‌دهد. این در حالی است که خواهرزاده این مرد همزمان با این اتفاق به دنیا می‌آید و اولین فرد آفریقایی-آمریکایی نام می‌گیرد.
 
 داستانی که تمجید آکادمی سوئدی نوبل و حلقه منتقدین آمریکا را به همراه داشت.  ترجمه فارسی این کتاب در نشر «چشمه» منتشر شده است.
 
«سرسپردگی» نوشته ماری اُلیور
گلچینی از اشعار ماری اُلیور، نویسنده برنده پولیتزر در پنج دهه در این کتاب منتشر شده است.
 
«بین من و دنیا» نوشته تانیهیسی کوتز
«بین من و دنیا» اثری غیرداستانی که در سال 2015 منتشر شد. نویسنده طی یک نامه خطاب به پسر نوجوانش واقعیت‌های زندگی در ایالات متحده به عنوان یک سیاه‌پوست را بررسی می‌کند.
 
«وقتی روشنایی دنیا را زنجير كردند، آواز خلق خلق شد» نوشته جوی هارجو
این دایره‌المعارف شعر نورتون با تلاش جوی هارجو، ملک‌الشعرای ایالات متحده جمع‌آوری شده است. مجموعه آثار 160 شاعر در این کتاب جمع‌آوری شده است تا اولین کتاب کامل و جامع در باب شعر سه ماه پیش برای اولین بار منتشر شود.
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها