شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
معرفی برنده جایزه گنکور 2020 باز هم به تاخیر افتاد

آکادمی گنکور معرفی برنده مهم‌ترین جایزه ادبی فرانسه را همزمان با خبر تعطیلی مجدد کتابفروشی‌ها در این کشور به زمان نامعلومی موکول کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لیورابدو- آکادمی گنکور روز جمعه از تاخیر در معرفی برنده گنکور 2020 که قرار بود روز 10 نوامبر از پنجره رستوران معروف پاریسی اعلام شود خبر داد.

فرانسواز روسینو، نماینده عمومی جایزه گنکور گفته که این تصمیم برای همبستگی با کتابفروشی‌ها در فرانسه که در دومین قرنطینه سراسری در این کشور ملزم به تعطیلی اجباری شده‌اند گرفته شده و  فعلا نیز تاریخی را برای معرفی برنده این جایزه در نظر گرفته نشده است.

او در ادامه اشاره کرد که اعضای آکادمی گنکور می‌خواسته‌اند از طریق این تصمیم همبستگی خود را با کتابفروشی‌ها ابراز کنند.

 پیش از این وزیر فرهنگ فرانسه گفته بود که کتابفروشی‌ها از تدابیر جدید دولت فرانسه به منظور توقف شیوع کرونا مستثنی نبوده و درباره بازگشایی آن‌ها بعد از 15 روز اگر بهبودی در وضعیت سلامتی حاصل شود تصمیم‌گیری می‌شود.

لیورابدو گزارش داده که جایزه ادبی انترالیته در فرانسه نیر تصمیم مشابهی گرفته و اعضای داوری این جایزه نیز گفته‌اند روز 12 نوامبر نامزدهای نهایی را معرفی می‌کنند اما برنده نهایی مادامی که کتابفروشی‌ها در فرانسه بسته باشند اعلام نخواهد شد. هیئت داوران جایزه فمینا و رنودو نیز مراسم اعطای جایزه خود را به تعویق انداخته‌‌اند و در حال حاضر فقط جایزه مدیسی روز چهارشنبه در توئیتر اعلام کرد که طبق موعد مقرر برنامه خود را حفظ خواهد کرد.

 در خبرهای ماه گذشته علاوه بر اعلام تاخیر یک هفته‌ای در معرفی برنده جایزه گنکور آمده بود که آکادمی گنکور برای احترام به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نام برنده گنکور ۲۰۲۰ را از بالکن رستوران دورانت در پاریس معرفی خواهد کرد.

جایزه گنکور اولین‌بار در سال ۱۹۰۳ از سوی ژول و ادمون گنکور راه‌اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل ۱۰ یورو دریافت می‌کند، اما جایزه غیررسمی گنکور که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد، بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها