سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ریچارد اُوین رابرتز برنده جایزه کتاب «گاردین» شد

ریچارد رابرتز، نویسنده اهل ولز برنده جایزه کتاب گاردین به انتخاب مردم و همچنین هیئت داوران شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، برنده جایزه کتاب «گاردین» اعلام شد و ریچارد رابرتز، نویسنده اهل ولز با اولین کتاب تحت عنوان «سلام دوست. دل‌مان برایت تنگ شده است» برنده آرای مردمی و هئیت داوران شد.
 
شش اثر در فهرست نهایی جایزه کتاب گاردین، که به نام «این جایزه بوکر نیست» معروف است، حضور داشتند. «هشام و خانواده» نوشته شهناز اَحسن، «بازنده‌ها: دندان و میخ» نوشته کریس بونلو، «دختری با صدای بلند» نوشته اَبی داره، «مانند» نوشته اِما دان‌هیو، «هَمنِت» نوشته مگی اُفارل دیگر آثار حاضر در فهرست نهایی بودند.
 
با وجود حضور اُفارل در فهرست پرفروش‌های مجلات مختلف و برنده شدن در جایزه معتبر ادبیات داستانی زنان انتظار می‌رفت برگزیده جایزه گاردین شود اما کتاب رابرتز با 97 رأی در رتبه نخست قرار گرفت و «همنت» با 62 رأی در جایگاه دوم قرار گرفت.
 
«سلام دوست. دل‌مان برایت تنگ شده است» داستانی تلخ از تنهایی انسان امروزی است که همه امکانات لازم چون شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارد اما به شکل غم‌انگیزی تنها است و برای ایجاد ارتباط و خروج از تنهایی دست به هر کاری می‌زند.
 
«همنت» نوشته مگی اُفارل با الهام نویسنده از داستام «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر نوشته شده است. هشتمین داستان اُفارل با مرگ پسر یازده ساله شکسپیر آغاز می‌شود و ارتباط پدر و مادر کودک را نشان می‌دهد. علاقه اُفارل به نمایشنامه‌نویس انگلیسی از زمان کودکی موجب خلق همنت شد و جایزه معتبر ادبیات داستانی زنان بریتانیا را نیز برایش به ارمغان آورد.
 
جایزه کتاب گاردین توسط مجله گاردین حمایت می‌شود و از خواندگان مجله که فکر می‌کنند تجربه خوبی در کتابخوانی دارند درخواست می‌شود در داوری آثار به داوران کمک کنند. این جایزه همزمان با برگزاری جایزه بوکر فعالیت می‌کند و نام خود «جایزه بوکر نیست» انتخاب کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها