جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کرونا باعث وحشت مردم از آینده شده است/ فروش بالای کتاب‌های خود درمانی

اخیراً آمارهای جالبی از سوی کتابفروشان و کتابخانه‌های استرالیا منتشر شده است که نشان می‌دهد مردم این کشور در روزهای اخیر بیشتر به کتاب‌های مستند با موضوع خوددرمانی و حفظ سلامتی روی آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از استاف، شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته بسیاری از مردمان جهان را خانه‌نشین کرده و در این مدت بسیاری از مردم برای گذراندن اوقات فراغت به ابزارهای سرگرمی زیادی روی آورده که از جمله آنها مطالعه کتاب است. آمارها نشان می‌دهد در میان کتاب‌ها مطالعه رمان‌های کلاسیک در بسیاری از کشورهای جهان رشد زیادی پیدا کرده است و آنطور که معلوم شده هرچند در دوران قرنطینه فروش این رمان‌ها نسبت به یک سال قبل رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
 
اخیراً آمارهای جالبی از سوی کتابفروشان و کتابخانه‌های استرالیا منتشر شده است که نشان می‌دهد مردم این کشور در روزهای اخیر بیشتر به کتاب‌های مستند با موضوع خوددرمانی و حفظ سلامتی روی آورده‌اند. بر اساس این آمارها در روزهای ابتدایی قرنطینه مردم بیشتر رمان‌ها و کتاب‌های داستانی مثل هری‌پاتر را می‌خواندند ولی حالا به سمت کتاب‌های خودآموز سلامت روی آورده‌اند.
 
آمارهای کسب شده از کتابفروشی‌های شهر اوکلند بوده است که تیمی از دانشگاه اوکلند به سرپرستی دکتر «آنا مارتین» دکترای روان‌شناسی بالینی این دانشگاه روی این آمارها تحقیق کردند. دکتر مارتین می‌گوید در دوران قرنطینه آمارهای افسردگی و اضطراب در میان مردم افزایش یافته و بیشتر مردم سعی می‌کنند با استفاده از کتاب‌های خوددرمانی و حفظ سلامتی بتوانند خود را در مقابل آینده نامعلوم ایمن کنند.
 
این استاد دانشگاه شهر اوکلند استرالیا با استناد به آمارهای کسب شده از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های این شهر می‌گوید ظاهراً مردم همچنان از آینده ترس دارند و نمی دانند چه بر سر آنها خواهد آمد. آنها سعی می‌کنند خودشان با خواندن کتاب‌های راهنمای سلامتی و کتاب‌های خوددرمانی با این آینده بجنگند.
 
به گفته آمارهای منتشر شده در استرالیا در حال حاضر کتابی الکترونیک با عنوان «مراقبت ازخود: چگونه زنده بمانیم» نوشته کلیر چمبرلین رتبه اول در میان کتاب‌های الکترونیک فروخته شده در کشور استرالیا را کسب کرده است. این کتاب در ماه‌های اخیر فروش عجیبی داشته و کتاب‌های با موضوع مشابه نیز همین وضعیت را دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها