جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
نسل دوم کتابخوان‌های الکترونیک قادر است رنگ‌ها را ترکیب کند

شرکت جوهر الکترونیک اعلام کرده است که در حال ساخت نسل دومی از کاغذهای الکترونیک رنگی است که با نام تجاری کالیدو (Kaleido) قرار است در سال 2021 وارد بازار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، جوهر الکترونیکی یک نوع محبوب از فن‌آوری نمایش کاغذ الکترونیکی است که زاویه دید آن گسترده و نیاز به مصرف کم انرژی کم دارد. این فناوری توسط شرکت E Ink تجاری‌سازی شده است که در سال ۱۹۹۷ توسط بارت کومیسکی و جی.دی آلبرت در آزمایشگاه رسانه دانشگاه ام.آی.تی و با همکاری استاد این دانشگاه جوزف جاکوبسون بنیان‌گذاری شده است.
 
در حال حاضر از لحاظ تجاری و در مقیاس‌های خاکستری و رنگی وجود دارد و معمولاً در دستگاه‌های تلفن‌همراه مانند دستگاه‌های الکترونیکی‌خوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا حدی نیز نشانه‌های دیجیتالی، ساعت هوشمند، تلفن‌های همراه، برچسب‌های قفسه الکترونیکی و پانل‌های معماری استفاده می‌شود.
 
حالا این شرکت اعلام کرده است که در حال ساخت نسل دومی از کاغذهای الکترونیک رنگی است که با نام تجاری کالیدو (Kaleido) قرار است در سال 2021 وارد بازار شود.
 
به گفته شرکت نسل دوم کاغذهای الکترونیک بزرگ‌تر و در کتابخوان‌های الکترونیک استفاده خواهد شد. گفته می‌شود با ورود این نسل از جوهرهای الکترونیک امکان ساخت صفحات بزرگتری برای کتابخوان‌های الکترونیک به وجود خواهد آمد و در اصل مسیر ایجاد امکانات یادداشت الکترونیک در کتابخوان‌ها هموار خواهد شد.
 
کاغذهای الکترونیک کالیدو می‌تواند برای هر پیکسل از رنگ‌های قابل مشاهده رنگ‌های جداگانه قرمز، سبز، آبی، سیاه و سفید ایجاد می‌کند که با ترکیب این رنگ‌ها تصاویر واضح‌تری به وجود خواهد آمد. مثلاً اگر کاربر بخواهد رنگ نارنجی داشته باشد، دستگاه مثل دنیای واقعی رنگ‌های قرمز و زرد را با هم ترکیب کرده و رنگی نارنجی به کاربر نمایش می‌دهد.
 
شرکت جوهر الکترونیک می‌گوید در تکنولوژی جدید این رنگ‌های الکترونیک سعی شده به وضوح تصویر 300 پیکسل در هر اینچ برسد. نسل کنونی دستگاه‌های الکترونیک رنگی اوایل سال جاری به بازار آمد و در حال حاضر بهترین دستگاه مجهز به این جوهرهای الکترونیک پاکت‌بوک کشور سوئیس است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها