سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
روایت جدیدی از داستان کلاسیک سیندرلا از سوی انتشارات والت‌دیزنی

انتشارات والت‌دیزنی شرکت مشهور تولیدکننده کارتون و انیمیشن آمریکایی گفته است به زودی کتاب جدید داستان سیندرلا را منتشر خواهد کرد که نگاه جدیدی به این داستان کلاسیک آمریکایی‌ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیزنی اینسایدر، انتشارات والت‌دیزنی شرکت مشهور تولیدکننده کارتون و انیمیشن آمریکایی گفته است به زودی کتاب جدید داستان سیندرلا را منتشر خواهد کرد که نگاه جدیدی به این داستان کلاسیک آمریکایی‌ است.
 
سیندرلا یا کفش شیشه‌ای کوچک، یک داستان عامیانه دوران باستان است که به دوران قبل میلاد مسیح برمی‌گردد. در اصل داستان درباره یک دختر برده یونانی است که با پادشاه مصر ازدواج می‌کند و قدیمی‌ترین روایت شناخته شده سیندرلا است.
 
داستان چینی Ye-Xian که نخستین‌بار در حدود ۸۶۰ میلادی نوشته شده ‌است، یکی دیگر از انواع اولیه این داستان است. نخستین نسخه ادبی اروپا از داستان در سال ۱۶۳۴ در ایتالیا منتشر شد. نسخه‌ای که در دنیای انگلیسی‌زبان مشهور است را شارل پرو در تاریخ ۱۶۹۷ در فرانسه منتشر کرد.
 
«جوبی مورفی» خبرنگار نیویورک تایمز و نویسنده کتاب‌های داستانی پرفروش کتابی با عنوان «اگر کفش اندازه شود» نوشته است که قرار است سوم آگوست سال 2021 از سوی انتشارات والت دیزنی منتشر شود. این کتاب در واقع برداشت آزادی از داستان سیندرلاست که قصه‌ها و ماجراهای داستان به زمان کنونی آورده شده است.
 
انتشارات دیزنی درباره این کتاب نوشته است که داستان جدید به عصر کنونی برمی‌گردد و درباره دختری به نام «سیندی» است که در صنعت طراحی کفش و لباس کار می‌کند. سیندی در اصل در شرکتی کار می‌کند که نامادری‌اش رئیس آنجاست ولی به طور اتفاقی با مدیر و تهیه‌کننده یک شرکت آمریکایی آشنا می‌شود که همین اتفاق موجب مشکلاتی برای او می‌شود.
 
در این داستان بر خلاف روایت‌های همیشگی کارتون های والت دیزنی سیندی چاق و بدقیافه است ولی سعی می‌کند زندگی خود را بر اساس واقعیت بنا کند. او در جایی از داستان می‌گوید اگر کفش‌ها اندازه تو نشود، خب پس یکی برای خودت طراحی کن!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها