سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
درباره تنها کتابفروشی انگلیسی زبان کشور کوبا

اولین بار کانر گوری خبرنگار آمریکایی که در سال 2013 به کوبا سفر کرده بود همانجا ماند و یک کتابفروشی از کتاب‌های انگلیسی زبان تاسیس کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، اولین بار کانر گوری خبرنگار آمریکایی که در سال 2013 به کوبا سفر کرده بود همانجا ماند و یک کتابفروشی از کتاب‌های انگلیسی زبان تاسیس کرد که با استقبال بسیاری از مردم شهر هاوانا پایتخت این کشور روبرو شد. این کتابفروشی کوبا لیبرو (Cuba Libro) نام گرفت که به نظر می‌رسد درصدد گفتن این مطلب است که کوبا برخلاف ادعای آمریکایی‌ها آزاد است.
 
گوری سال‌ها در شغل خبرنگاری در شهر نیویورک کار کرده است و از سال 2013 وقتی به کوبا سفر می‌کند، تصمیم می‌گیرد در این کشور اقامت کند و شغل کتابفروشی را برای خود انتخاب کند. وی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های محلی می‌گوید قصد نداشته در هاوانا کتابفروشی افتتاح کند چون در اصل از آمریکا به خاطر فضای بعد از حادثه یازده سپتامبر فرار کرده بود.
 
گوری می‌گوید تنها می‌خواستم در این کشور به دور از تکنولوژی و هیاهوهای دنیای مدرن زندگی آرامی را تجربه کنم و هنوز هم از زندگی در این کشور آرام احساس خوبی دارم. کتابفروشی گوری حالا پاتوق بسیاری از کوبایی‌هایی است که دوست دارند کتاب انگلیسی زبان بخوانند.
 
کتاب‌های این کتابفروشی با واسطه دوستان گوری از آمریکا به کشور کوبا فرستاده می‌شود. جهانگردانی که به کوبا می‌آیند می‌توانند تمام نسخه‌های هری‌پاتر، بازی‌ تاج‌و‌تخت و همه داستان‌های کلاسیک انگلیسی زبان را در تنها کتابفروشی انگلیسی زبان کشور کوبا پیدا کنند.
 
کتابفروشی در باغچه‌ای کوچک ساخته شده است و مکانی برای استراحت موقت جهانگردان در نظر گرفته شده است که می‌توانند ساعاتی در آن کتاب بخوانند و از خدمات رفاهی کتابفروشی بهره ببرند.








 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها