شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
آمار بازدید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت/موفقیت در ارتباط ناشران سراسر دنیا

مسئولان آلمانی می‌گویند این تعداد کاربر از 183 کشور جهان برای مشاهده برنامه‌ها و کارگاه‌های تخصصی در سایت نمایشگاه ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، تا آخرین ساعات روز جمعه 16 اکتبر گزارش‌ها از اولین تجربه آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاکی از ثبت‌نام و بازدید 148هزار کاربر نفر در برنامه‌های مختلف تخصصی حوزه کتاب و نشر بود. مسئولان آلمانی می‌گویند این تعداد کاربر از 183 کشور جهان برای مشاهده برنامه‌ها و کارگاه‌های تخصصی در سایت نمایشگاه ثبت‌نام کردند.
 
نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا در آلمان و تمام کشورهای جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود. پیش از این مسئولان آلمان تصمیم گرفته بودند که نمایشگاه را در دو نسخه فیزیکی و مجازی برگزار کنند ولی از این کار منصرف شده و تنها به صورت مجازی برگزار کردند.
 
یکی از برنامه‌های تخصصی نمایشگاه راه‌اندازی پرتال و نرم‌افزاری به نام «ابزار ارتباط» بود که زمینه ملاقات و ارتباط ناشران و نویسندگان را با یکدیگر فراهم می‌آورد. طبق آمار ارائه شده توسط مسئولان نمایشگاه امسال نزدیک به 2632 ناشر و نویسنده در این اپلیکیشن ثبت‌نام کردند و با دیگر ناشران کشورهای دیگر ارتباط گرفتند.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه از ابتدای ماه اکتبر تا دومین روز نمایشگاه بیش از 31هزار عنوان کتاب به زبان‌های مختلف در این نرم‌افزار نمایشگاه عرضه شده است که طبق تخمین یک موفقیت با توجه به شرایط موجود محسوب می‌شود. به طور کلی 400هزار جلد کتاب در پرتال عمومی نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت به نمایش درآمد.
 
 یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور این تعداد از علاقمندان به ادبیات را در نمایشگاه مجازی فرانکفورت یک موفقیت برای ادبیات و جهان کتاب ارزیابی کرد و گفت: در سالی که همه ناشران در سراسر جهان با مشکل فروش کتاب روبرو بودند، حضور این همه بازدیدکننده از سراسر جهان فرصت عالی برای ارتباط ناشران سراسر دنیا به وجود آورد.
 
وی گفت: برنامه‌های مجازی امسال نمایشگاه از جمله سمپوزیوم ناشران آفریقایی موفقیتی در نوع خود برای ارتباط ناشران محسوب می‌شود. رئیس نمایشگاه فرانکفورت چشم‌انداز برگزاری چنین نمایشگاه‌های کتاب به صورت آنلاین را در آینده مثبت دانست و گفت با وجود شفاف نبودن شرایط شیوع ویروس باید روی این گونه نمایشگاه‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها