پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
بزرگداشت عدالت قاضی گینزبرگ

در پی مرگ روث بدر گینزبرگ قاضی معروف دیوان عالی ایالات متحده در ۸۷ سالگی که اخیرا اتفاق افتاد بوک‌ریوت برخی از بهترین کتاب‌ها درباره او و کتاب‌هایی را که خودش نوشته جمع‌آوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌ریوت - روث بدر گینزبرگ قاضی دیوان عالی ایالات متحده از پیشگامان برابری جنسیتی، مدافع خستگی‌ناپذیر حقوق بشر و حقوقدان بسیار ماهری بود. او دومین زن قاضی بود که به دادگاه عالی ایالات متحده معرفی شد و تعهدش به قانون، تیزبینی و برتری‌اش او را به نمادی قانونی، فرهنگی و فمینیستی تبدیل کرد.
 
در پی مرگ او در ۸۷ سالگی که اخیرا اتفاق افتاد برخی از بهترین کتاب‌ها درباره او و کتاب‌هایی را که خودش نوشته جمع‌آوری کردیم. اگر به دنبال کتاب‌ برای جوان‌ترین کتاب‌خوان‌های خانواده یا خودتان هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا با کتاب‌هایی درباره قاضی روث بدر گینزبرگ و میراث خارق‌العاده‌اش آشنا شوید.
 
«خواندن کلیدی است که درها را به سوی چیزهای خوب در زندگی باز می‌کند. خواندن رویاهایم را شکل داد و خواندنِ بیشتر کمک کرد تا رویاهایم را به واقعیت تبدیل کنم.»
-روث بدر گینزبرگ
 

«از زبان خودم» اثر روث بدر گینزبرگ، مری هرتنت و وندی ویلیامز
برای شروع شاید جایی بهتر از «از زبان خودم» وجود نداشته باشد. در این اثر مجموعه کاملی از نوشته‌های گینزبرگ درباره نابرابری جنسیتی، فرهنگ یهودی‌اش و کارهای داخلی دیوان عالی در میان موضوعات دیگر به چشم می‌خورد. در این کتاب که به پنج بخش تقسیم شده خوانندگان می‌توانند درباره سا‌ل‌های نخستین زندگی گینزبرگ، حرفه‌اش، افکار او درباره دیوان عالی و ادای احترامش نسبت به قانون‌گذاران برجسته اطلاعات کسب کنند.
 

گفت‌وگو با روث بدر گینزبرگ: درباره زندگی، عشق، آزادی و قانون اثر جفری رُزِن
مکالمات صورت‌گرفته با گینزبرگ نگاهی گسترده و در عین حال صمیمی به زندگی و دیدگاه‌های او ارائه می‌دهد. دوستی طولانی رُزِن و گینزبرگ این اثر را تحت‌الشعاع قرار داده است. بحث‌های آنها در مورد مسائل حقوقی، حرفه گینزبرگ و علاقه مشترک آنها به هنر باعث می‌شود خواننده احساس کند خود نیز بخشی از این گفت‌وگو است.
 

آربی‌جیِ معروف: زندگی و زمانه روث بدر گینزبرگ اثر آیرین کارمون و شانا کنزهنیک
این کتاب شامل مجموعه‌ای فوق‌العاده از مصاحبه‌ها، مقالات، مشروح مخالفت‌ها، عکس‌ها و نمودارهایی است که به شرح کارنامه درخشان گینزبرگ کمک می‌کند. آر.بی.جیِ معروف به خاطر پژوهش‌ها و لحن جذابش مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. این کتاب نسخه‌ای برای خوانندگان کم سن و سال نیز دارد که برای ۸ تا ۱۲ ساله‌ها نوشته شده است.
 

در دفاع از عدالت: بزرگ‌ترین مخالفت‌های روث بدر گینزبرگ: ویرایش‌شده و همراه با شرح و تفسیر برای غیر-وکلا اثر سارا وِینرایت
گینزبرگ اغلب نظرات مخالف خود را به احکام دادگاه ارائه می‌داد و این کتاب مجموعه‌ای از چندین مقاله بزرگ حقوقی اوست. اگر می‌خواهید در صندلی ردیف اول اشتیاق، هوش و بینش قانونی گینزبرگ بنشینید «در دفاع از قانون» را بردارید.
 

تمرینات آربی‌جی: او چطور قوی می‌ماند... و شما هم می‌توانید! اثر برایانت جانسن
گینزبرگ حتا در ۸۰ سالگی‌اش به دوبار تمرین در هفته متعهد بود. او بسیار ریزنقش بود اما در این کتاب مربی شخصی‌اش قدرت و تعهد او به تناسب اندام را تصدیق می‌کند. اگر می‌خواهید خودتان را با تمرینات شخصی او به چالش بکشید، این کتاب را بررسی کنید.
 

من برای روث بدر گینزبرگ احترام قائلم اثر انا مِمبرینو و فتی برک
این کتاب مقوایی راهی عالی برای آشنا ساختن خوانندگان کم سن با سخنان و میراث گینزبرگ است. هر صفحه رنگارنگ آن نقل قولی از او را به کودکان عرضه می‌دارد.
 

من مخالفم: روث بدر گینزبرگ رد خود را به جا می‌گذارد اثر دبی لوی و الیزابت بدلی
این کتاب نشان می‌دهد که گینزبرگ چطور به عنوان یک کودک هم متفکر، اصیل و راهنما بوده است. بچه‌ها می‌توانند خودشان را در داستان او ببینند. روایتی که راه روث به سمت دیوان عالی را نشان می‌دهد.
 

داستان روث بدر گینزبرگ: زندگی‌نامه‌ای برای کتاب‌خوان‌های جدید اثر سوزان بی. کتز
این کتاب که دنبال کردن فصول آن آسان است برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی عالی است و اطلاعات درخشان، چشمگیر و جذابی درباره زندگی و حرفه گینزبرگ ارائه می‌دهد. داستان روث بدر گینزبرگ از موضوعات جدی که گینزبرگ با آنها سروکار دارد اکراهی ندارد؛ در عوض آنها را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که کودکان بتوانند آن را درک کنند و از آن بیاموزند.
 

آربی‌جی شدن: سفر روث بدر گینزبرگ به عدالت اثر دبی لوی و ویتنی گاردنر
قاضی گینزبرگ برای بسیاری یک ابرقهرمان بود. در این کتاب داستان او به‌طور مناسبی در یک رمان تصویری گفته شده است. خوانندگان نوجوان از دیدن تصاویر و خواندن داستان گینزبرگ لذت خواهند برد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها