یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
درباره قدیمی‌ترین کتابفروشی مونترال/چاپ مانگا و کارتون در کانادا

از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین کتابفروشی‌های شهر مونترال کتابفروشی دراون اند کورترلی است که با وجود فرانسوی زبان بودن کل مردم شهر به ارائه و فروش کتاب‌های انگلیسی زبان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین کتابفروشی‌های شهر مونترال کتابفروشی دراون اند کورترلی است که با وجود فرانسوی زبان بودن کل مردم شهر به ارائه و فروش کتاب‌های انگلیسی زبان می‌پردازد. این کتاب‌فروشی تاسیس شده در سال 1989 به فروش کتاب‌های کمیک استریپ و رمان‌های مصور شهرت دارد و در سال‌های اخیر علاقه زیادی به فروش کتاب‌های مصور مانگا ژاپنی نشان داده است.
 
در شهر مونترال مشهور است که اگر کسی بخواهد بوی کتاب و جلدهای چرمی را احساس کند، باید سری به این کتابفروشی بزند. اولین بار کتابفروشی مذکور با راه‌اندازی یک مجله ساده ادبی در شهر مونترال کار خود را شروعه کرد ولی حالا انتشارات دراون به مرجع چاپ کتاب‌های داستان و مصور شهر تبدیل شده است.
 
انتشارات دی‌اندکیو (D+Q) که در اصل حروف اختصاری نام کتابفروشی هستند، امروزه کتاب‌های مصور و مستند بسیاری در تمام حوزه‌ها چاپ می‌کند ولی خودشان در سایت رسمی کتابفروشی (drawnandquarterly.com) می‌گویند که هدف اصلی‌شان تبدیل شدن به یک مرجع چاپ کتاب‌های آثار کاریکاتوریست‌های جهان است.
 
کتاب‌های چاپ شده توسط همین کتابفروشی کوچک در سه کشور آمریکا، کانادا و بریتانیا توسط انتشارات معتبر توزیع می‌شوند که نشان از اهمیت کتاب‌های آن دارد. در آمریکا انتشارات استراس اند گیروکس، در کانادا رینکاست بوکس و در بریتانیا کتاب‌های آن توسط انتشارات مک‌میلان به فروش می‌رسند.








 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها