شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
برنامه‌های دیجیتال کانادا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

ناشران کانادایی امسال بیشتر آثار ترجمه شده خود را در به صورت دیجیتال به نمایش خواهند گذاشت. در برنامه وزارتخانه کانادایی یک سری برنامه‌های جنبی مثل ارائه آثار موسیقی آهنگسازان کانادایی نیز گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، «استیون گیلبلت» وزیر میراث فرهنگی کانادا ضمن اعلام حضور فعال کشورش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه‌های آنلاین ناشران کانادایی را در این رویداد ادبی اعلام کرد که قرار است به صورت دیجیتال از 14 تا 18 اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود. کشور کانادا قرار است سال آینده به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه فرانکفورت حضور یابد.
 
وزیر کانادایی اعلام کرد: در نمایشگاه دیجیتال امسال نویسندگان مشهور کانادایی مثل مارگارت اتوود نیز سخنرانی خواهند داشت. یورگن بوس رئیس نمایشگاه فرانکفورت هفته گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی تعداد ناشران شرکت کننده در نمایشگاه دیجیتال امسال را 2500 ناشر از 89 کشور اعلام کرد. وی گفت: احتمالاً در هفته‌های آینده این آمار افزایش خواهد یافت.
 
به گفته گیلبلت ناشران کانادایی امسال بیشتر آثار ترجمه شده خود را در به صورت دیجیتال به نمایش خواهند گذاشت. در برنامه وزارتخانه کانادایی یک سری برنامه‌های جنبی مثل ارائه آثار موسیقی آهنگسازان کانادایی نیز گنجانده شده است. برنامه دیجیتالی کانادا (Canada FBM2020) شامل ارائه کتاب‌های ترجمه شده کانادایی به زبان آلمانی نیز می‌شود.
 
گیلبلت در کنفرانسی مطبوعاتی که سفیر آلمان در اتاوا و کارولین فورتین رئیس هیئت کانادایی در نمایشگاه فرانکفورت نیز حضور داشتند، اظهار داشت: امیدواریم امسال و سال آینده به عنوان مهمان افتخاری بتوانیم حضوری فعال در نمایشگاه داشته باشیم و از اینکه در چنین شرایطی از نمایشگاه فرانکفورت حمایت می‌کنیم به این مسئله افتخار می‌کنیم.  
 
یورگن بوس رئیس نمایشگاه فرانفکورت نیز در کنفرانس هفته گذشته خود از ارائه 240 کتاب ناشران کانادایی ترجمه شده به زبان آلمانی در نمایشگاه امسال خبر داد. وی گفت: این تعداد در نمایشگاه سال 2021 که کانادا مهمان افتخاری است، بیشتر هم خواهد شد.
 
کارولین فورتین رئیس تیم ناشران کانادایی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانفکورت نیز گفت: شرایط خاص امسال باعث شده ما در نشان دادن توانایی و استعدادهای خودمان بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم برای معرفی نویسندگان تازه‌کار کانادایی موفق ظاهر شویم.
 
وی گفت: در سال 2021 کانادا به عنوان مهمان افتخاری قصد دارد با همکاری شورای هنر کانادا و شرکت تله‌فیلم این کشور (Telefilm Canada) حضور قوی در نمایشگاه داشته باشد. برای گسترش توسعه صنایع چاپ و نشر کتاب در کانادا کشور آلمان فرصت خوبی برای ناشران کانادایی خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها