چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
چرا آمازون هر روز به این فروشگاه‌های غیرآنلاین خود اضافه می‌کند؟

آمازون به تازگی در حال افتتاح دو کتابفروشی فیزیکی دیگر در ایالت هوستون است و حالا سوال بسیاری از کارشناسان حوزه کتاب این است که چرا آمازون هر روز به این فروشگاه‌های غیرآنلاین خود اضافه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک مگزین، آمازون به عنوان بزرگترین خرده فروش آنلاین در جهان شناخته شده است. این مجموعه از سال‌های گذشته در بخش فروش کتاب از طریق اینترنت سرمایه‌گذاری کرد و اکنون شاهد راه‌اندازی کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون هستیم.
 
این کتابفروشی‌ها که از طرف آمازون با نام کتابفروشی‌های فیزیکی معروف شده‌اند در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال تاسیس هستند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. از آخرین نمونه کتابفروشی‌های آمازون می‌توان به کتابفروشی ایالت نیوجرسی اشاره کرد که دارای ویژگی‌های جالبی است. نام این کتابفروشی پاراموس است و به ادعای آمازون یکی از فروشگاه‌های قرن جدید به حساب می‌آید و انقلاب جدیدی در زمینه فروش کتاب برپا خواهد کرد.
 
در این فروشگاه و بیشتر فروشگاه‌های کتاب آمازون پول نقد از مشتریان دریافت نمی‌شود و باید هزینه کتاب‌ها را به وسیله برنامه‌ها و سایت‌های آمازون پرداخت کنند. هیچ قیمتی بر روی کتاب های موجود در این کتابخانه درج نشده است. مشتریان باید قیمت ها را در سایت مشاهده کنند. اگر برنامه آمازون را روی گوشی خود نصب داشته باشند می‌توانند با استفاده از بارکد موجود بر روی کتاب ها از قیمت آنها اطلاع پیدا کنند.
 
کاربران می‌توانند در سایت آمازون به کتاب‌های مورد علاقه خود امتیاز دهند و مشتریان با توجه به این امتیازها کتاب‌ها را خریداری کنند. البته بسیاری از افراد به این امتیازها اعتقادی ندارند، اما برخی ترجیح می‌دهند از نظرات سایرین نیز استفاده کنند.
 
آمازون به تازگی در حال افتتاح دو کتابفروشی فیزیکی دیگر در ایالت هوستون است و حالا سوال بسیاری از کارشناسان حوزه کتاب این است که چرا آمازون هر روز به این فروشگاه‌های غیرآنلاین خود اضافه می‌کند. برد استون نویسنده کتاب تاریخ آمازون شاید یکی از جواب‌های صریح به این موضوع را داده باشد.
 
وی در کتابش می‌نویسد: هیچ چیز نمی‌تواند جلوی جاه‌طلبی‌های آمازون را بگیرد ولی نکته اساسی‌تر این است که آمازون به خوبی دریافته که در دنیای جدید هرچند تکنولوژی حرف اول را می‌زند ولی ذائقه مردم را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. استون در کتابش نوشته است آمازون خوب می‌داند که تنوع اصل اساسی بازار کتاب است و شاید در روزگار فعلی مردم ترجیح می‌دهند کتاب را از سایت‌های آنلاین خریداری کنند ولی به طور حتم این سبک زندگی همیشگی نیست و آمازون نیز دقیقاً می‌خواهد پیش‌بینی تغییر سبک خرید مردم را کند.
 
شرکت آمازون خودش در آمارهایش بارها اعلام کرده است که فروش کتاب الکترونیک در مقایسه با کتاب‌های چاپی در نوسان بوده و همیشه یکی بر دیگری برتری داشته است ولی این برتری همیشگی نیست. از دلایل دیگری که استون در کتابش برای ساخت کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون ذکر می‌‌کند سرویس خدمات پرایم آمازون یا همان اشتراک نامحدود کتاب است که در سال‌های اخیر سیاست اصلی این شرکت در جذب علاقمندان به کتاب بوده است.
 
به نوشته استون یکی از اهداف بلندمدت آمازون ایجاد انگیزه و علاقه برای اشتراک خوانندگان کتاب در سرویس‌های نامحدود آمازون است و ظاهراً به اعتقاد مدیران غول کتابفروشی جهان این کتابفروشی‌های فیزیکی قادر به جذب مشتری‌های بیشتر هستند.
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    ممنون جالب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها