شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش داستان علام شد

هفتاد و یکمین دوره‌یِ جایزه کتاب ملی آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد تا در پنج روز متوالی نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان، ، ترجمه، شعر، آثار غیرداستانی، و داستان را اعلام کند. امروز ده کتاب به عنوان نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش داستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورکر، ده اثر به فهرست نامزدهای جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا در بخش داستان راه یافتند. «نیمه ناپدیدشده» نوشته بریت بنت که چندین هفته در میان پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد موفق شد به فهرست جایزه کتاب ملی آمریکا راه یابد.
 
«نیمه ناپدیدشده» زندگی دوقلوهای رنگین‌پوستی را ارائه می‌کند که در شانزده سالگی تصمیم می‌گیرند جامعه کوچک مردم سیاه‌پوست را ترک کنند و زندگی جدیدی برای خود بسازند. کمی بعد که با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شوند یکی از دوقلوها به خانه می‌گردد و دیگری هویت جدیدی برای خود به عنوان یک رنگین‌پوست می‌سازد.
 
نامزدهای اولیه هفتاد و یکمین دوره از جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش داستان به شرح زیر است:
«دنیا را پشت سر بگذار » نوشته رومان آلم
«فهرست اعمال نابودکننده خود» نوشته کریستوفر بِها
«نیمه ناپدیدشده» نوشته بریت بنت
«اگر دو بال داشتم» نوشته رندال کِنان
«یک سوزش» نوشته مگا مایومدار
«انجیل کودکان » نوشته لیدیا میلت
«زندگی خصوصی خانم‌های کلیسا» نوشته دیشا فیلیا
«شاگی بِین» یا «بِن روشنفکر» نوشته داگلاس استوارت
«زمین‌های بی‌نظیر ساحلی» نوشته ونسا وسلکا
«شهر چینی داخلی » نوشته چارلز یو
 
در مراسم اهدای جوایز امسال قرار است از والتر مازلی، نویسنده معروف 68 ساله برای خدمات ارزشمندش در دنیای ادبیات در طول پنجاه سال گذشته تقدیر به عمل آید. پیش از این نویسندگانی چون تونی موریسون، ادموند وایت، فیلیپ راث، و رابرت کارو موفق به دریافت این مدال ارزشمند شده‌اند.
 
علاوه بر این قرار است از کارولین ریدی، رئیس انتشارات سیمون و شوستر برای خدمات ارزنده‌اش به جامعه ادبی تقدیر به عمل آید.
 
سال گذشته «به تمرین اطمینان کن» نوشته سوزان چو به عنوان برنده بخش داستان، «1919: سالی که آمریکا را تغییر داد» نوشته مارتین سندلر به عنوان برنده بخش ادبیات جوانان، «به خانه آمدن بارون ونکهایم» نوشته لازلو راسناهورکای به عنوان برنده بخش ترجمه، «خانه زرد» نوشته سارا ام. بروم به عنوان برگزیده بخش آثار غیرداستانی، و «خطوط دید» نوشته آرتور سوز به عنوان برنده بخش شعر انتخاب شد.
 
جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا تاسیس شد اما در طول جنگ جهانی مجبور به توقف فعالیت خود شد و سپس از سال 1950 کار خود را از سر گرفت. پیش از جنگ جهانی نویسندگان غیرآمریکایی نیز واجد شرایط دریافت جایزه بودند اما پس از جنگ این جایزه به نویسندگان آمریکایی اختصاص یافت که کتاب خود را در سال برگزاری جایزه منتشر کرده باشند.
 
 برندگان این جایزه در هر چهار بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، 10 هزار دلار به عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کنند و به هر کدام از نامزدهای نهایی در بخش‌های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می‌شود.
 
از برندگان پیشین این جایزه در بخش داستان می‌توان به دنیس جانسون در سال 2007، جاناتان فرانزن در سال 2001، کولسون وایت‌هد در سال 2016، و لوییز اردریچ در سال 2012 اشاره کرد.
 
نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج  بخش در ماه اکتبر اعلام می‌شود و برندگان هر بخش در ماه نوامبر اعلام می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها