جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کتاب خاطرات باراک اوباما پاییز منتشر می‌شود

انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد کتاب خاطرات باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در ماه نوامبر و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وارد بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، کتاب خاطرات باراک اوباما تحت عنوان «سرزمین موعود» در ماه نوامبر وارد بازار کتاب می‌شود.
 
این کتاب 768 صفحه‌ای اولین جلد از یک مجموعه دوجلدی است. جلد اول توصیف اوایل زندگی سیاسی اوباما و کمپین تبلیغات ریاست‌جمهوری در سال 2008 و مرگ بن لادن در سال 2011 است. «سرزمین موعود» در تاریخ هفدهم نوامبر به بیست و پنج زبان دنیا از جمله اسپانیایی، چینی، عربی، فنلاندی، ویتنامی، و چک منتشر می‌شود.
 
پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای فروش کتاب بالا خواهد بود. تاکنون سه میلیون نسخه از کتاب به گروه انتشاراتی «کرون»، از زیرمجموعه‌های پنگوئن سفارش داده شده است.  بدین منظور «کرون» دستور انتشار یک میلیون نسخه از کتاب را در آلمان داد و ترتیبی داده است تا سه کشتی این یک میلیون نسخه از کتاب را به ایالات متحده ببرد.
 
میشل اوباما و باراک اوباما هر دو قراردادی با انتشارات «کرون» به ارزش 65 میلیون دلار امضا کردند. با وجود سفارش‌های بالای کتاب به نظر می‌رسد چنین قیمتی اصلاً زیاد نیست. کتاب خاطرات میشل اوباما تحت عنوان «شدن» بیش از 8 میلیون نسخه فقط در ایالات متحده و کانادا به فروش رفت.
 
نگارش کتاب باراک اوباما بیشتر طول کشید. اوباما کمی پس از ترک کاخ سفید شروع به نگارش کتاب کرد و نوشتن کتاب را در خانه واشنگتن و گاهی در تاکستان مارتا انجام داده است.
 
باراک اوباما طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ حسی شبیه تمام کردن یک کتاب نیست و به این موضوع افتخار می‌کنم. در طول چند سال گذشته به دوران ریاست‌جمهوری‌ام فکر کردم و در «سرزمین موعود» تلاش کردم توصیفی صادقانه از کمپین ریاست‌جمهوری و انسان‌هایی که در شکل‌دهی آن کمک کردند ارائه دهم. درباره اشتباهاتی که انجام دادم . فشارهای فرهنگی که من و تیم من با آن روبه‌رو شدیم و به عنوان یک ملت هنوز با آن روبه‌رو هستیم.»
 
اوباما می‌گوید این کتاب فقط سیاسی نیست و روند رشد او و میشل را هم در طول این سال‌ها نشان می‌دهد و امیدوار است این کتاب منبع الهامی باشد تا مردم نقش خود را در ساختن آینده جهان ایفا کنند.
 
کتاب‌های زیادی در فصل پاییز منتشر می‌شوند اما بنابر گفته سخنگوی اوباما اصلا فکر انتشار کتاب قبل از انتخابات مطرح نبوده است و باراک ترجیح می‌دهد به جو بایدن، معاون خود در کاندیدای ریاست‌جمهوری و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2020 برای پیروزی در انتخابات کمک کند تا دونالد ترامپ را شکست دهد.
 
نکته عجیب درباره این کتاب خاطرات این است که باراک اوباما نه تنها یک سیاستمدار بلکه نویسنده است. اولین کتابش تحت عنوان «رویاهایی از پدرم» در سال 1995 توسط انتشارات تایمز منتشر شد. البته اوباما در آغاز با سیمون و شوستر قرارداد بسته بود اما پس از تأخیر در تحویل کتاب قراردادی 40 هزار دلاری با تایمز بست.
 
آقای اوسنوس، مدیر انتشارات تایمز درباره قراداد 65 میلیون دلاری اوباما گفت: «به نظرم از قرارداد 40 هزار دلاری به قراداد 65 میلیون دلاری رسیدن بزرگ‌ترین قوس در تاریخ نشر است!»
 
بنابر آمار انتشارات «کرون»، «رویاهایی از پدرم» بیش از 3.3 میلیون نسخه در ایالات متحده و کانادا به فروش رفته است و «شهامت امید»، دیگر کتاب اوباما در سال 2006 بیش از 4.2 میلیون به فروش رفت.
 
آقای اوباما نسخه صوتی این دو کتاب را هم روایت کرده است و جایزه گِرَمی برای یهترین آلبوم صوتی را هم به دست آورد. میشل اوباما هم برای کتاب «شدن» چنین عنوانی را به دست آورد. باراک اوباما قرار است نسخه صوتی «سرزمین موعود» را هم بخواند.
 
جلد اول کتاب دو ماه دیگر وارد بازار می‌شود اما هیچ خبری از زمان انتشار جلد دوم کتاب منتشر نشده است.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها