پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش شعر اعلام شد

هفتاد و یکمین دوره‌ جایزه کتاب ملی آمریکا فعالیت خود را از روز سه‌شنبه آغاز کرد تا در پنج روز متوالی نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان، ترجمه، شعر، آثار غیرداستانی، و داستان اعلام کند. در روز اول نامزدهای بخش ادبیات جوانان اعلام شد، در روز دوم نامزدهای بخش ترجمه و امروز ده کتاب به عنوان نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش شعر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورکر، ده اثر به فهرست نامزدهای جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا در بخش شعر راه یافتند. گروهی از نویسندگان باتجربه و جوان در میان نامزدهای امسال جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش شعر حضور دارند.
 
ریگوبرتو گونزالز، شاعر، دیانا خوی، نامزد جایزه کتاب ملی در سال 2018، الیزابت ویلیس، فینالیست جایزه پولیتزر، جان هِنِسی، استاد دانشگاه ماساچوست، و لیلی سولجر، فینالیست جایزه کتاب ملی در سال 2017 هیئت داوران امسال بخش شعر را تشکیل می‌دهند.
 
نامزدهای اولیه هفتاد و یکمین دوره از جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش آثار شعر به شرح زیر است:
 
«اشعار عاشقانه پسااستعماری» نوشته ناتالی دیاز
«جزوه‌ای در باب ستارگان» نوشته مِی-مِی برسنبراگ
«گالیون » نوشته ریک باروت
«تمسخر ژنراتور» نوشته لیلیان برترام»
«فانتزی مردی در لباس آبی» نوشته تامی بلونت
«آگهی ترحیم» نوشته ویکتوریا چانگ
«مستعمره دی ام زی » نوشته دان می چوی
«عصر فیلیس» نوشته فانون جفرز
«گیوتین» نوشته اداواردو کورل
«سرزمین مرزی آخرالزمانی» نوشته آنتونی کُدی
 
در مراسم اهدای جوایز امسال قرار است از والتر مازلی، نویسنده معروف 68 ساله برای خدمات ارزشمندش در دنیای ادبیات در طول پنجاه سال گذشته تقدیر به عمل آید. پیش از این نویسندگانی چون تونی موریسون، ادموند وایت، فیلیپ راث، و رابرت کارو موفق به دریافت این مدال ارزشمند شده‌اند.
 
علاوه بر این قرار است از کارولین ریدی، رئیس انتشارات سیمون و شوستر برای خدمات ارزنده‌اش به جامعه ادبی تقدیر به عمل آید.
 
سال گذشته «به تمرین اطمینان کن» نوشته سوزان چو به عنوان برنده بخش داستان، «1919: سالی که آمریکا را تغییر داد» نوشته مارتین سندلر به عنوان برنده بخش ادبیات جوانان، «به خانه آمدن بارون ونکهایم» نوشته لازلو راسناهورکای به عنوان برنده بخش ترجمه، «خانه زرد» نوشته سارا ام. بروم به عنوان برگزیده بخش آثار غیرداستانی، و «خطوط دید» نوشته آرتور سوز به عنوان برنده بخش شعر انتخاب شد.
 
جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا تاسیس شد اما در طول جنگ جهانی مجبور به توقف فعالیت خود شد و سپس از سال 1950 کار خود را از سر گرفت. پیش از جنگ جهانی نویسندگان غیرآمریکایی نیز واجد شرایط دریافت جایزه بودند اما پس از جنگ این جایزه به نویسندگان آمریکایی اختصاص یافت که کتاب خود را در سال برگزاری جایزه منتشر کرده باشند.
 
 برندگان این جایزه در هر چهار بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، 10 هزار دلار به عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کنند و به هر کدام از نامزدهای نهایی در بخش‌های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می‌شود.
 
نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش در ماه اکتبر اعلام می‌شود و برندگان هر بخش در ماه نوامبر اعلام می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها