پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷
نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان اعلام شد

هفتاد و یکمین دوره‌یِ جایزه کتاب ملی آمریکا فعالیت خود را از امروز آغاز کرد تا در پنج روز متوالی نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان، شعر، داستان، آثار غیرداستانی، و ترجمه اعلام کند. امروز ده کتاب به عنوان نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورکر، ده اثر به فهرست نامزدهای جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان راه یافتند و نکته جالب امسال این است که همه نویسندگان حاضر در فهرست اولیه کتاب‌اولی هستند.
 
 
نامزدهای اولیه هفتاد و یکمین دوره از جایزه کتاب ملی آمریکا در بخش ادبیات جوانان به شرح زیر است:

«پادشاه و سنجاقک» نوشته کیسِن کالندر
«ما آزاد نیستیم» نوشته تراسی چی
«برخاستن هنگام بالا رفتن از کوه: جنگ زنان سیاه‌پوست برای جعبه رأی» نوشته اِوت دیون
«سیب» نوشته اریک گانزوورث
«همه نگاه می‌کنند» نوشته کندیس ایلو
«وقتی ستاره‌ها پخش می‌شوند » نوشته ویکتوریا جیمیسون و عمار محمد
«خیابان پل ترو» نوشته مارسلا پیکسلی
« چطور به ماه رسیدیم» نوشته جان روکو
«راه برگشت» نوشته گاوریل ساویت
«پسران قبرستان» نوشته آیدن توماس
 

هیئت داوران امسال متشکل از ریدی رابی است که در سال 2019 در میان فینالیست‌های جایزه کتاب ملی آمریکا بود. علاوه بر این، نیل شوسترمن، نویسنده بیش از سی رمان و برنده جایزه کتابی ملی آمریکا در سال 2015 ، ایبونی الیرابت توماس، استاد دانشگاه پنسیلوانیا، کالی مینیبل، نامزد جایزه کتاب ملی آمریکا در سال 2019، و جون تریگ، نویسنده و کتابفروش دیگر اعضای هیئت داوران بخش شعر در سال 2020 هستند.
 
جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا تاسیس شد اما در طول جنگ جهانی مجبور به توقف فعالیت خود شد و سپس از سال 1950 کار خود را از سر گرفت. پیش از جنگ جهانی نویسندگان غیرآمریکایی نیز واجد شرایط دریافت جایزه بودند اما پس از جنگ این جایزه به نویسندگان آمریکایی اختصاص یافت که کتاب خود را در سال برگزاری جایزه منتشر کرده باشند.
 
 برندگان این جایزه در هر چهار بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، 10 هزار دلار به عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کنند و به هر کدام از نامزدهای نهایی در بخش‌های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می‌شود.
 
 سال گذشته «به تمرین اطمینان کن» نوشته سوزان چو به عنوان برنده بخش داستان، «1919: سالی که آمریکا را تغییر داد» نوشته مارتین سندلر به عنوان برنده بخش ادبیات جوانان، «به خانه آمدن بارون ونکهایم» نوشته لازلو راسناهورکای به عنوان برنده بخش ترجمه، «خانه زرد» نوشته سارا ام. بروم به عنوان برگزیده بخش آثار غیرداستانی، و «خطوط دید» نوشته آرتور سوز به عنوان برنده بخش شعر انتخاب شد.
 
از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به دنیس جانسون در سال 2007، جاناتان فرانزن در سال 2001، کولسون وایت‌هد در سال 2016، و لوییز اردریچ در سال 2012 اشاره کرد.
 
نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش در ماه اکتبر اعلام می‌شود و برندگان هر بخش در ماه نوامبر اعلام می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها