چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
حمایت اتحادیه ناشران ایتالیا از نمایشگاه آنلاین فرانکفورت

اتحادیه ناشران ایتالیا (AIE) در بیانیه‌ای از تصمیم مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای لغو نمایشگاه فیزیکی و برگزاری آن به صورت دیجیتال استقبال و حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران ایتالیا (AIE) در بیانیه‌ای از تصمیم مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای لغو نمایشگاه فیزیکی و برگزاری آن به صورت دیجیتال استقبال و حمایت کرد و علاوه بر این از بودجه دولت برای ناشران کوچک و مستقل خبر داد. دولت ایتالیا که کشورش بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را گزارش کرده است، از بودجه اختصاصی برای ناشران خبر داده است. 10 میلیون یورو برای کمک به کتابفروشی‌ها و ناشران مستقل اختصاص داده شده است.
 
«ریکاردو فرانکو لویی» رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا ضمن اعلام خبر امضای قرارداد این اتحادیه با دولت فدرال برای تخصیص بودجه به ناشران و کتابفروشان گفت: گام مهمی برای حمایت از غنا و تنوع فرهنگ و ادب ایتالیایی برداشته شده است. دولت و پارلمان طرح‌های پیشنهادی اتحادیه ناشران را در بازار کتاب پذیرفته است و در آینده خبرهای خوبی برای ناشران مستقل در راه است.
 
لویی در ادامه افزود: حمایت از ناشران و کتابفروشی‌های مستقل بخشی از برنامه وسیع‌تر این اتحادیه برای همکاری با سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ادبی در ایتالیا مثل اتحادیه کتابخانه‌های این کشور (AIB) و اتحادیه کتابفروشان (ALI) است. حالا زمان آن رسیده است که کتابفروشان با سرعت بیشتری به جلو گام بردارند.
 
ظاهراً هر شرکت انتشاراتی در ایتالیا حداکثر 20هزار یورو از این بودجه سهم خواهد داشت که صرف هزینه‌های جانبی و استخدام کارمندان جدید خواهد شد. طبق آخرین آمارهای دولت ایتالیا نرخ بیکاری در دوران کرونا در این کشور رشد فزاینده‌ای داشته است.

 
ناشران و کتابفروشان دارای کمتر از 10 کارمند مشمول بودجه حمایتی دولت خواهند بود. یکی از شروط تعیین شده از سوی اتحادیه ناشران برای دریافت بسته حمایتی دولت توسط ناشران و کتابفروشان، چاپ حداقل 10 عنوان کتاب در سال 2019 اعلام شده است.
 
فرانکو لویی در ادامه صحبت‌هایش از لغو نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت فیزیکی ابراز تاسف کرد و گفت: لغو نمایشگاه‌هایی مثل فرانکفورت چالش بزرگی برای ناشران محسوب می‌شود ولی اتحادیه ناشران ایتالیا با توجه به حضور افتخاری این کشور در نمایشگاه سال 2024 فرانکفورت همچنان به همکاری‌های فرهنگی ادبی با مسئولان آلمانی متعهد است.
 
لویی گفت: برگزاری آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت جدید برای رشد صنعت کتاب در اروپاست و ما همکاری‌های کامل با مسئولان آلمانی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد آنلاین خواهیم کرد. ما با تمام قوا و با حمایت سازمان‌های مختلف ایتالیایی از نمایشگاه امسال فرانکفورت حمایت خواهیم کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها