شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
بالاترین  رکورد فروش کتاب بازار بریتانیا از زمان «هری پاتر»

آمارها نشان می‌دهد فروش کتاب در بازار کتاب بریتانیا در هفته اول سپتامبر افزایش یافته است. آخرین بار با انتشار هری پاتر استقبال از کتابفروشی‌های بریتانیا زیاد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، کتابفروشی‌های سراسر بریتانیا خبر از رونق فروش کتاب پس از دوره قرنطینه داده‌اند و رکورد جدیدی بر جا گذاشتند.
 
آثار جدیدی از ریچارد عثمان، النا فرانته، رینور وین، و 390 اثر جدید که در سوم سپتامبر وارد بازار کتاب شدند بر روی فروش بالای کتاب تأثیر گذاشتند. انتشار بسیاری از عناوین پرفروش به دلیل وجود ویروس کرونا به تأخیر افتاد.
 
«بوک‌سِلِر» گزارش داد فروش کتاب در هفته اول سپتامبر بالاترین میزان فروش این هفته در سال‌های پیشین را دارد و حدود 34 میلیون پوند کتاب به فروش رفته است که نسبت به هفت روز قبل آن 11.1 درصد پیشرفت داشته است.
 
با توجه به قوانین مربوط به فاصله اجتماعی عاشقان کتاب بار دیگر به کتابفروشی‌ها بازگشتند. این در حالی است که کتابفروشی‌ها در ماه ژوئن باز شدند. بنابر گفته «بوک‌سِلِر» فروش این هفته 9 درصد از نظر درصد فروش عناوین و 11 درصد از نظر مالی پیشرفت کرده است.
 
«باشگاه قتل پنج‌شنبه»، اولین کتاب عثمان که قصه چهار دوست پس از هفتاد سالگی را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی با هم ملاقات می‌کنند تا معمای قتل‌های حل‌نشده را حل کند این هفته در صدر آثار پرفروش هفته قرار گرفت.
 
45 هزار نسخه از رمان ریچارد عثمان فقط در سه روز به فروش رفت تا سریع‌ترین فروش یک کتاب جنایی از نویسنده کتاب‌اولی در بخش بزرگسال را به خود اختصاص دهد. همچنین فروش آن در گروه اولین داستان نویسنده در بخش بزرگسال جایگاه دوم از آغاز ایجاد گروه آمار فروش معتبر «نیلسن بوک‌اسکن» را به دست آورد.
 
پت بوث، مدیر کتابفروشی «پلاکیت و بوث» در لنکشایر گفت: «از زمان «هری پاتر» تاکنون چنین چیزی ندیده بودیم. عکس‌العمل‌ها به کتاب جدید عثمان من را تحت تأثیر قرار داد و خوشحالم که خوانندگان این کتاب را دوست دارند.»
 
کیت مک‌هیل از کتابفروشی واتراستونز گفت: «قرار است در تاریخ یکم اکتبر 790 عنوان جدید وارد بازار کتاب شوند تا شاید فروش حتی بهتر از هفته اول سپتامبر شود. کتابفروشان از این وضعیت لذت می‌برند و فروش کتاب در کتابفروشی‌های زنجیره‌ای هم خوب بوده است.
 
«کتاب‌های زیادی در هفته گذشته منتشر شده است اما انتشار بسیاری از کتاب‌ها عقب افتاده است که منتظر بودیم وارد بازار شوند. وقتی جعبه‌ها را باز می‌کنیم و عناوین جدید را می‌بینیم خوشحال می‌شویم.»
 
در کتابفروشی واتراستونز مردم علاقه زیادی به کتاب‌های «قانون قلابی باریستای مخفی» و «شبان انگلیسی»، و «سکوت وحشی» نشان دادند.
 
مت تیلور، صاحب کتابفروشی «چِپتو» می‌گوید هفته گذشته شلوغ‌ترین زمان کتابفروشی از زمان کریسمس بوده است: «از کتاب ریچارد عثمان استقبال زیادی شد. علاوه بر این کتاب خاطرات «زندگی چیست؟» نوشته پل نِرس فروش بالایی داشت. شش ماه گذشته مجبور شدیم رخدادهای فرهنگی را به تعویق بیندازیم و جشن امضاها را برگزار نکردیم اما اوضاع هفته به هفته بهتر می‌شود.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها