جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
جاذبه‌های توریستی گربه‌های شش‌انگشتی همینگوی در دوران کرونا

گربه‌های شش‌انگشتی ارنست همینگوی، نویسنده امریکایی مردم را در حتی دوران کرونا به خانه سابق‌ او کشانده‌ و نام همینگوی را زنده نگه داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه-خانه‌ای که زمانی ارنست همینگوی، نویسنده برجسته امریکایی همراه با گربه‌های شش‌انگشتی‌اش در آن زندگی می‌کرد برای باز ماندن در ایام کرونا با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بوده است؛ اما گربه‌های شش‌انگشتی نویسنده که دهه‌ها قبل به او هدیه داده شدند و هنوز در همان خانه زندگی می‌کنند مردم را حتی در همین روزهای کرونایی به آن مکان کشانده و موجب شده‌اند چراغ خانه همینگوی تاکنون روشن بماند.

بعد از مرگ همینگوی در سال 1961، خانه او  که نویسنده امریکایی به همراه همسرش پائولین در دهه 30 میلادی در آن زندگی می‌کرد به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی ایالت فلوریدای امریکا تبدیل شد.

 ساکنین این منطقه در گذشته از طوفان‌های سهمناک و شدت رکودهای اقتصادی جان سالم به در برده اما هیچ چیز مردم این منطقه را برای کاهش قابل توجه توریسم که پاندمی جهانی باعث آن شده آماده نکرده بود.

گردشگران خارجی به دلیل بسته بودن مرزها قادر به بازدید از این خانه نبوده و از ماه مارس حتی یک کشتی هم به این منطقه پهلو نگرفته است. بازدید گردشگران داخلی هم به سبب شدت شیوع کرونا در فلوریدا به میزان چشمگیری کاهش یافته و این امر منجر به اخراج 30 نفر از 45 کارمند این موزه در طی هفته‌های گذشته شده است.

اندور موراسکی، مدیر این موزه می‌گوید«تا مدتی قبل بیش از 10 راهنما داشتیم و حالا فقط 4 نفر راهنما داریم. این تعداد باقی مانده موظف هستند تا کارها را بین خود تقسیم کنند چون این موزه قصد ندارد بسته شود؛ چرا که بیش از هرچیز قلمرو گربه‌های اشرافی شش‌انگشتی و شگفت همینگوی است.»

او می‌گوید گردشگران داخلی که حالا و در این شرایط هنوز وارد این موزه می‌شوند بیشتر توجه‌ و علاقه‌شان به گربه‌های عجیب همینگوی است تا این‌که درباره روش و سبک زندگی نویسنده «پیرمرد و دریا» کنجکاو  باشند.

مدیر موزه کی‌وست خاطر نشان کرد که امروز دیگر چندان نشانی از همینگوی در کتاب‌های درسی دیده نمیَ‌شود و مثل گذشته دروس مربوط به این نویسنده که در سال 1954 برنده نوبل ادبیات شد به ویژه در امریکا تدریس نمی‌شود. و به همین دلیل به نظر می‌رسد گربه‌ها بیشتر باعث جذب مردم به این موزه می‌شوند و به عبارتی حالا این گربه‌ها هستند که نام او را زنده نگه داشته‌اند.

گرما در ایالت فلوریدای امریکا امان مردم را بریده و در حالی که راهنمای موزه برای بازدیدکنندگان ماسک به صورت داستان زندگی نویسنده و همسرش را بازگو می‌کند، راهنمای دیگری مقداری یخ داخل ظرف آب گربه‌ها می‌ریزد و توریست‌ها با نگاه کردن به گربه‌ها می‌گویند که چقدر بامزه‌اند.

ارنست همینگوی، نویسنده برجسته اهل ایالت متحده امریکا و برنده نوبل ادبیات در سال 1899 میلادی در ایلینویز امریکا متولد شد. مهم‌ترین اثر او که با استقبال چشم‌گیری همراه شد «پیرمرد و دریا» است که جایزه پولیترز را در سال 1953 و یک سال بعد جایزه نوبل ادبیات را برای او به ارمغان آورد. همینگوی بعد از یک دوره افسردگی و یک خودکشی ناموفق سرانجام در سن 61 سالگی در خانه‌اش در آیداهو به زندگی خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها