جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
ماشین عاطفه و کتاب مقدس داده‌ها در لیست پرطرفدارها

یادگیری ماشین و ارتباط آن با ساز و کار ذهن یکی از محبوترین ترندهای دنیای هوش مصنوعی است. سایت marktechpost در آخرین گزارش کتابی خود به معرفی چند اثر مهم برای علاقه‌مندان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از marktechpost سری کتاب‌های هوش مصنوعی از سوی این سایت علمی برای دوستداران دنیای ربات‌ها و یادگیری ماشین‌ معرفی شدند.
 
رویکردی مدرن در هوش مصنوعی
کتاب «رویکردی مدرن در هوش مصنوعی»  نوشته استوارت راسل و پیتر نورویگ جامع‌ترین و به روزترین مباحث مقدماتی را در مورد تئوری و عملکرد هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این اثر برای دانشجویان تازه وارد در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد پیشنهادی ایده‌آل است.
 

 
ماشین احساس
کتاب «ماشین احساس» با رویکرد تفکر عام در هوش مصنوعی و آینده ذهن بشر از سوی ماروین مینسکی نوشته شده است.

این کتاب ذهن را گسترش می‌دهد. ماروین مینسکی، (نویسنده) که یک پیشگام علمی هم هست، تحقیقات خود را ادامه و مدل جدید و جذابی را در کتابش برای نحوه کار ذهن ما ارائه می‌دهد. او برای متقاعد کردن مخاطبانش اینگونه استدلال می‌كند كه احساسات و کشف و شهود مواردی جدا از یکدیگر نیستند، بلكه شیوه‌های مختلف تفكر هستند.
 
 
 
مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی
 فیلیپ سی جکسون نویسنده کتاب «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی» تلاش می‌کند به شرح موضوعاتی چون فرآیندهای استدلال در رایانه‌ها و رویکردهای تحقیق و نتایج دو دهه گذشته این علم بپردازد و اطلاعات مفیدی را به مخاطب بدهد. مخاطبان در این اثر روشی شفاف و آسان برای حل مسئله، مدل‌ها، بازی‌ها، درک خودکار از زبان‌های معمولی در برنامه‌نویسی، سیستم‌های ربات، تجزیه و تحلیل صحنه ابتکاری و دستاوردهای خاص هوش مصنوعی خواهند یافت.
 
موضوعات مرتبط در این کتاب نیز شامل اثبات قضیه محاسباتی، معماری ماشین، شبیه‌سازی روانشناختی، برنامه‌نویسی خودکار، تکنیک‌های جدید نرم‌افزار، اتوماسیون صنعتی و موارد دیگر است.
 

 
کتاب مقدس
کتاب «استاد الگوریتم» نوشته پدرو دومینگوس یک اثر منحصر به فرد است. اگر داده‌نگری، فلسفه در حال ظهور دنیای امروز باشد، این اثر کتاب مقدس آن خواهد بود. تلاش برای یادگیری جهانی یکی از مهمترین، جذاب‌ترین و انقلابی‌ترین تحولات فکری در تمام دوران‌ها است. این اثر یک کتاب پیشگام و راهنمای اساسی برای افرادی است که می‌خواهند نه تنها چگونگی وقوع انقلاب را بدانند، بلکه می‌خواهند بدانند از کجا شروع می‌شود.
 

 
یادگیری ماشین
کتاب «یادگیری ماشین» توسط اندری بورکوف نوشته شده است. این کتاب مروری مختصر در مورد تکنیک‌های مختلف برای حل مسائل یادگیری ماشین است. نویسنده هر موضوع را با ارائه جزئیات کافی به روشی روشن و مختصر تشریح می‌کند. برای خوانندگانی که فقط در 100-150 صفحه می‌خواهند درک کاملی از این حوزه از علم داشته باشند بسیار توصیه می‌شود.
 

 
چگونه ذهنیت ایجاد کنیم
راز اندیشه انسان توسط ری کورزویل فاش شد. ری کورزویل نویسنده کتاب «چگونه یک ذهنیت ایجاد کنیم»، در مورد چگونگی ایجاد ذهن موضوعاتی را مطرح می‌کند. موضوعاتی نظیر مهندسی معکوس مغز برای درک دقیق عملکرد آن، سپس استفاده از این دانش برای ایجاد ماشین‌های هوشمند در این کتاب به طور کامل شرح داده شده است.
 
 
 
انسان + ماشین
 تصوری جدید از کار در عصر هوش مصنوعی در کتاب «انسان + ماشین» نوشته پاول آر داگورتی درج شده است. نویسنده در این اثر نشان می‌دهد که ماهیت تغییر الگوی هوش مصنوعی در تمام فرایندهای تجاری در یک سازمان، تحول ایجاد می‌کند. این تحول نوآوری پیشرفت، خدمات مشتری و عادات بهره‌وری شخصی را شامل می‌شود.
 
هرچه انسان‌ها و ماشین‌های هوشمند در نزدیکی با یکدیگر همکاری کنند، فرایندهای کاری روان‌تر و سازگارتر می‌شوند. امروزه هوش مصنوعی در حال تغییر همه قوانین و نحوه فعالیت شرکت‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها