جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
آخرین مکان برای خرید کتاب/ زیرشیروانی تا رقیب آمازون در لس‌آنجلس

شاید آمازون در دنیای کنونی به غول فروش کتاب در فضای مجازی تبدیل شده باشد ولی خود مسئولان آمازون هم می‌دانند که در شهر لس‌آنجلس رقیب جدی به نام کتابفروشی لست یا آخرین کتابفروشی دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، شاید آمازون در دنیای کنونی به غول فروش کتاب در فضای مجازی تبدیل شده باشد ولی خود مسئولان آمازون هم می‌دانند که در شهر لس‌آنجلس رقیب جدی به نام کتابفروشی لست یا آخرین کتابفروشی دارند. این کتابفروشی (Last Bookstore) اولین بار در سال 2005 میلادی توسط «جاش اسپنسر» افتتاح شد ولی حالا با داشتن سایت فروش اینترنتی تبدیل به یکی از قطب‌های فروش کتاب در این شهر توریستی شده است.
 
وقتی اسپنسر این کتابفروشی را تاسیس کرد کار خود را با یک زیرشیروانی در بالای یک بانک قدیمی شروع کرد ولی حالا در فضایی بیش از 20هزار متر مربع در خیابان اسپرینگ شهر تبدیل به یکی از مراکز اصلی فروش کتاب در ایالت کالیفرنیا و شاید آمریکا شده باشد.
 

در شهر کتابفروشی اسپنسر به کلیسای جامع کتاب (Cathedral of books) مشهور شده است چون شهروندان به جای آمازون ترجیح می‌دهند از جایگزین مطمئن آن خرید کنند. مجله ادبی ووکس آمریکا در گزارشی درباره فعالیت این کتابفروشی نوشته بود: آنها با استفاده از اینستاگرام مشتری‌های خود را از آمازون می‌دزدند و از بازدیدکنندگان شبکه‌های مجازی خریداران کتاب می‌سازند.
 
در دوره شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مسئولان این کتابفروشی مجبور شدند بیش از یک سوم از نیروها و کارمندانش را به مرخصی اجباری بفرستد ولی برای اینکه به حیات خود ادامه دهد طرح‌هایی نیز در ایام تعطیلی اجرا کردند که از جمله آنها تهیه بسته‌های سفارش مخصوص مشتری‌های ثابت است.
 

بسته‌های کتاب پیشنهادی این کتابفروشی که بارها نامش در لیست زیباترین و خلاق‌ترین کتابفروشی‌های جهان آورده شده است، بر اساس سلیقه و طبع مشتری‌های ثابت خود است.
 
مشتری‌ها با بسته‌هایی جلوی در خانه‌شان روبرو می‌شوند و تقریباً رضایت خود را  محتواهای آنها اعلام می‌کنند. در بسته‌های کتاب‌هایی قرار داده می‌شود و مشتری‌ها بعد از مطالعه مبالغ آن را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند. مسئولان این کتابفروشی می‌گویند در دو هفته گذشته که این طرح را شروع کرده‌اند بیشتر مشتری‌ها از آن راضی بوده و تعداد کمی کتاب‌ها مرجوعی شده است.
 
بسیاری از کتابفروشی‌های آمریکا و اروپا به خاطر شیوع ویروس کرونا در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند و بسیاری نیز سعی می‌کنند با روش‌های خلاقانه خودشان را در بازار کتاب سرپا نگه دارند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها