جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
فیلیپین هم نمایشگاه کتاب آنلاین برگزار می‌کند

نمایشگاه کتاب اکلتان که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب ناشران داخلی فیلیپین است امسال به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لایف‌استایل-  امسال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب اکلتان می‌توانند جدیدترین پیشنهادهای ناشران داخلی فیلیپین را به شکلی کاملا متفاوت و به صورت آنلاین و مجازی مشاهده کنند.

نمایشگاه کتاب اکلتان که توسط انجمن توسعه کتاب فیلیپین (BDAP) و با هدف کمک به ناشران داخلی سازماندهی شده با برگزاری آنلاین این نمایشگاه در پی انتشار کرونا سعی در کمک به صنعت نشر این کشور در شرایط دشوار کنونی دارد.

آنی روزا آلمریو، رئیس این نمایشگاه خاطر نشان کرد «نمایشگاه کتاب اکلتان در سال گذشته شروع به کار کرد. می‌خواستیم از طریق برگزاری این نمایشگاه، مکانی برای ناشران مستقل و اصلی فیلیپینی برای نمایش و فروش کتاب‌هایشان داشته باشیم و حالا تصمیم داریم با برگزاری آنلاین این دوره از نمایشگاه از طریق پلتفرم محبوب Shopee  به این سنت ادامه دهیم.»

 با این حال تردیدهایی وجود دارد که آیا نمایشگاه کتاب اکلتان می‌تواند در این شرایط غیرمعمولی و دشوار به درستی برگزار شود و یا خیر. رئیس این نمایشگاه می‌گوید «تصمیم‌گیری برای برگزاری آنلاین نمایشگاه به برنامه‌ریزی‌های مختلف نیاز داشت. همه ناشران شرکت‌کننده مجبور خواهند بود با نحوه کار این پلتفرم و همه امکانات مربوط به آن در اسرع وقت آشنا شوند و روش کار با آن را به بهترین نحو بیاموزند. بی‌شک همه ناشران داخلی با تجارت الکترونیک آشنا نیستند؛ بنابراین برگزاری آنلاین این نمایشگاه به واقع یک تغییر بزرگ خواهد بود.»

او در ادامه افزود «بزرگ‌ترین چالش پیش روی ناشران دسترسی و جذب مخاطب خواهد بود؛ اما در این پتلفرم امکاناتی هست که می‌توانند برای آن‌ها مفید باشد و ما با برگزاری آنلاین می‌توانیم به پتانسیل‌هایی دسترسی پیدا کنیم که پیش ازین و با برگزاری فیزیکی نمایشگاه‌های کتاب و کتابفروشی‌های سنتی ممکن نبود. حالا که ویروس کرونا بیش از زمان دیگری نفس کتابفروشی‌ها و ناشران را به شماره انداخته، به نظر می‌رسد فروش آنلاین راهی موثر برای فروش و خرید کتاب باشد و ظاهرا هم فروشنده و هم خریدار آماده هستند تا این روش نسبتا جدید را امتحان کنند.»

او در ادامه افزود که این تصمیم فقط درباره افزایش فروش نیست؛ بلکه در واقع ما امیدوار هستیم که این اقدام توجه‌ها را به سوی ناشران داخلی خصوصا ناشران مستقل جلب کند. اکلتان همچنین محملی برای ظرفیت‌سازی ناشران محلی است؛ راهی برای آموزش آن‌ها و بازاریابی برای آن‌ها و کمکی به آن‌ها که در شرایطی مشابه مقاوم‌تر باشند.
 
رئیس نمایشگاه اکلتان همچنین اشاره کرد که در تلاش هستند تا نمایشگاه بین‌المللی مانیل فیلیپین را نیز در ماه نوامبر به صورت آنلاین برگزار کنند.

این نمایشگاه اگر چه به شکل آنلاین برگزار می‌شود اما اغلب کتاب‌ها  که ترکیبی از عناوین جدید و قدیمی هستند به شکل کاغذی هستند و از سوی نمایشگاه برای خریدار به صورت رایگان ارسال خواهند شد.

او در پایان گفت که برگزاری آنلاین نمایشگاه اکلتان می‌تواند سرآغاز تحولی مهم در صنعت فروش کتاب در فیلیپین باشد و ما خوشحالیم که ناشران ما بعد از این نمایشگاه با یادگیری امور جدید نگاهشان تغییر خواهد کرد و این اولین نسخه دیجیتالی از رویدادهای آنلاین مربوط به کتاب است که قرار است به زودی در فیلیپین برگزار شود.

نمایشگاه کتاب اکلتان از 16 تا 18 آگوست روی پلتفرم Shopee به صوت آنلاین برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها