سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
تعهد کتابفروش چینی در زادگاه ویروس کرونا

آقای چنگ موسس و صاحب کتابفروشی می‌گوید سه ماه تعطیلی کتابفروشی ما را به مرز ورشکستگی رساند ولی بیشتر از مسائل اقتصادی تعهد برای اطلاع‌رسانی و فروش کتاب ما را به سر کار برگرداند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از cgtn ، تقریباً 100 روز بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین دولت این کشور اعلام کرد بعضی از مغازه‌های اغذیه‌فروشی در شهر ووهان می‌توانند کار خود را آغاز کنند ولی کتابفروشی محله جیانگان این شهر یکی از اولین مراکزی بود که برای فروش کتاب ریسک آلوده شدن به ویروس کرونا را پذیرفت و کار خود را مجدداً شروع کرد. گفته می‌شود این محله زادگاه ویروس کرونا بوده است.
 
در شهر ووهان چین تقریباً بر اساس آمارهای دولتی حدود هزار کتابفروشی فعالیت می‌کنند که هیچ کدام آنها به غیر از کتابفروشی چنگ جرات بازگشایی نداشتند. آقای چنگ موسس و صاحب کتابفروشی می‌گوید سه ماه تعطیلی کتابفروشی ما را به مرز ورشکستگی رساند ولی بیشتر از مسائل اقتصادی تعهد برای اطلاع‌رسانی و فروش کتاب ما را به سر کار برگرداند.
 
 
در روزهایی که ساکنان شهر ووهان تنها دو ساعت اجازه تردد در شهر را داشتند کتابفروشی چنگ سعی کرد از همین ساعات محدود برای تبلیغ و فروش کتاب استفاده کند. چنگ می‌گوید مردم از خرید کتاب در روزهای اول هراس داشتند ولی بعد به تدریج فروش کتاب افزایش یافت و ما موفق شدیم. وی می‌گوید بعضی از دوستان کتابفروشش در اثر کرونا فوت کردند ولی تعهد کاری باعث شد این حوادث را نادیده بگیرد.
 

چنگ درباره روزهای اول کارش در ایام کرونا می‌گوید تشکر مردم از شروع کتابفروشی قوت قبلی برای ادامه کار کتابفروشی بود. روزهای سختی بود ولی همین که مردم از کنار کتابفروشی رد می‌شدند و از بازگشایی ما تشکر می‌کردند خیلی دلگرم‌کننده بود.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها