سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
پاسخ به پرسش‌های اساسی در دنیای فناوری با چند کتاب

فناوری‌ها برای بسیاری از افراد موضوعی هولناک است. شاید فکر کنید با پیشرفت آن شغلتان را از دست بدهید؛ اما باید بدانید؛ پرسش‌های بزرگ‌تری از آنچه که درباره دنیای فناوری می‌دانید، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها برای دوستداران دنیای فناوری در سال 2020 از سوی سایت techradar معرفی شدند. شما چه درکی از پیشرفت‌های فناوری دارید؟ خوب فکر کنید؛ وقتش رسیده که ترستان را از انقلابی که ربات‌ها به وجود آورده‌اند کنار بگذارید. در این گزارش کتاب‌هایی معرفی شده‌اند که با خواندن آن‌ها می‌توانید بفهمید فناوری چگونه بر زندگی شما تاثیر گذاشته است.
 
فناوری‌ها برای بسیاری از افراد موضوعی هولناک است شاید شما هم فکر کنید با پیشرفت فناوری به راحتی از حلقه‌های جامعه خارج شده‌اید. در واقع باید گفت، پرسش‌های بزرگ‌تری از آنچه که از دنیای فناوری می‌دانید، وجود دارد.
 
از کتری تا سفینه
این روزها، با اینکه فناوری در  همه چیز استفاده می‌شود، برای مثال از کتری آشپزخانه شما گرفته تا سفینه‌های فضایی که به سمت مریخ حرکت می‌کنند، این بسیار مهم است که وقت بگذارید تا ببینید همه این‌ها چگونه به یکدیگر مرتبط هستند.
 
در این گزارش لیستی از چند کتاب غیر داستانی درباره چگونگی پیشرفت هوش مصنوعی در دنیای امروز، بیگ دیتاها و  دیگر موضوعات مهمی درج شده است که روش زندگی ما را تغییر خواهند داد.
 

 
نقطه آغاز
کتاب «دریافت فناوری» با نام اصلی Get Technology، نقطه ورود شما به بزرگ‌ترین سوالاتی که ممکن است از دنیای فناوری داشته باشید. جرالد لینچ، نویسنده این اثر بیست درس مهم، درباره اتوموبیل‌های خودران، نانوبوت‌ها، هوش مصنوعی و غیره به شما ارائه می‌دهد. با خواندن این اثر وقتی دوست مهندس شما شروع به صحبت کردن درباره پیشرفت‌های فناوری می‌کند، دیگر موضوعی خسته‌کننده نخواهد بود.
 

 
شرح مختصری از فردا
اگر گوش به زنگ کتاب‌های پرفروش در دنیای فناوری هستید احتمالا درباره کتاب Homo Deus چیزهایی شنیده‌اید؛ شاید بتوان این اثر را مانند خواهر یا برادر کتاب «انسان خردمند» دانست. در واقع هراری (نویسنده) در این اثر تکامل بشری را ترسیم می‌کند و تلاش می‌کند تصویر احتمالی از آینده بشر را به تصویر بکشد. 
 

 
این چهارگانه
کتاب «این چهارگانه، دی ان ای پنهان آمازون، اپل، فیس‎‌بوک و گوگل» که در نمودار پرفروش نیویورک تایمز هم قرار دارد، ثروت بزرگ‌ترین نام‌داران در عرصه فناوری امروز را ترسیم می‌کند. در واقع نویسنده در این اثر به این موضوع می‌پردازد که چگونه محصول موتورهای جست‌وجوگر گوگل به یک فناوری بزرگ تبدیل شد؛ یا اینکه چگونه فیس‌بوک بر رسانه‌های اجتماعی مسلط شد و دستاوردهای زیادی از این رقابت را به دست آورد.
 
و اینکه چرا آمازون همیشه قدرت خود را در خرده‌فروشی‌های آنلاین حفظ می‌کند. اسکات گالوی نویسنده این کتاب، سوالات اساسی درباره قدرت‌ این شرکت‌ها می‌پرسد. این پرسش‌ها درباره تلفن‌ها، خدمات آنلاین و موتورهای جست‌وجوگر است. اینکه از کجا به کجا رسیده‌اند.
 

 
ربات‌ها ظهور می‌کنند
بسیاری معتقدند با پیشرفت فناوری و افزایش به کارگیری هوش مصنوعی در صنایع، ضرر و زیان شغلی و موجی از اختلال در اقتصاد به وجود خواهد آمد. مارتین فورد در کتاب «ظهور ربات‌ها، تهدیدی برای بیکاری» تاثیر فناوری را در نیروی کار و فضای اشتغال بررسی می‌کند.
 

 
خون عرق و پیکسل
کتابی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای. جیسون شایر در کتاب «خون، عرق و پیکسل‌ها» به چگونگی ساخت بازی‌های ویدیویی پرداخته است. وی در این اثر نگاهی عمیق به برخی از بزرگترین‌ بازی‌های ویدیویی چند دهه اخیر داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها